Korekty sprzedaży krajowej – faktury, sprzedaż kasowa, JPK_V7
Zmiany, które wprowadzono od 1 stycznia 2020 r. w wystawianiu faktur do paragonów, wzbudzają wątpliwości również co do zasad korygowania sprzedaży zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej. Paragon z NIP do 450 zł to faktura, więc w tym przypadku obowiązują takie same zasady jak przy korekcie pozostałych faktur.
Z dniem 1 maja 2019 r. istotnie zmieniły się zasady wypełniania obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej. Zmiany są związane z wprowadzeniem tzw. kas online. Nowe obowiązki dotyczą również użytkowników kas starego typu, czyli kas z elektronicznym i papierowym zapisem kopii.
Prowadzę hurtownię oraz sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego. Często zdarza się, że klient, który kupił towar w sklepie, korzystając z prawa przysługującego konsumentowi, chce zwrócić towar, ale zgubił paragon. Prawo konsumenckie nakazuje przyjąć zwrot od klienta oraz odesłać mu pieniądze, jeżeli klient jest w stanie udowodnić zakup dokonany w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada
Zwrot towarów i zaliczek to jedna z przyczyn korekty sprzedaży, której sposób udokumentowania i moment rozliczenia zależą od specyfiki sprzedaży. Zasady tej korekty zależą m.in. od tego, czy zwrot dotyczy sprzedaży dokonanej na rzecz osób prywatnych czy przedsiębiorców, a także od tego, czy nastąpił on w ramach sprzedaży krajowej czy sprzedaży zagranicznej.
Deklaracja dla podatku od towarów i usług powinna uwzględniać wszystkie czynności wykonane przez podatnika w danym okresie rozliczeniowym, zgodnie z faktycznym przebiegiem transakcji. Podatnik, który składa miesięczne lub kwartalne deklaracje VAT, w przypadku stwierdzenia jakiejkolwiek pomyłki lub błędu w rozliczeniu, powinien niezwłocznie złożyć deklarację korygującą. Jednak korekta rozliczenia podatku
Zwrot towaru jest na ogół spowodowany jego złą jakością lub istnieniem ukrytych wad. W takiej sytuacji kupujący może m.in. odstąpić od umowy z żądaniem zwrotu wynagrodzenia lub żądać wymiany wadliwego towaru na nowy, pozbawiony wad. Choć elementem wspólnym obu tych sytuacji jest zwrot towaru, to skutki podatkowe i bilansowe istotnie różnią się od siebie.
Podatnik sprzedał towar przez Internet osobie fizycznej. Wystawiono fakturę. Klient zwrócił towar z powodu jego niezgodności z opisem. Podatnik wystawił fakturę korygującą. Czy VAT z faktury korygującej można ująć w deklaracji za miesiąc, w którym wystawiono i wysłano e-mailem korektę do klienta? Czy też trzeba czekać na potwierdzenie od klienta, że dostał fakturę korygującą? A może osobie fizycznej
W styczniu wystawiliśmy fakturę sprzedaży na dostawę 35 szt. towaru. W lutym klient zwrócił nam 5 szt. Takie rozliczenie wynika z umowy. Czy wystawiając korektę faktury 6 lutego, musimy przeczekać całą tę procedurę z uzyskaniem potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę, aby rozliczyć korektę? Korektę wysłaliśmy tego samego dnia pocztą z potwierdzeniem odbioru. Co, jeśli nie uzyskamy zwrotki
Otrzymaliśmy notę debetową od naszego odbiorcy z UE dla potwierdzenia zwrotu palet, za które zostali obciążeni na fakturze za towar (poprzednia dostawa). Nota opiewa na kwotę 231,00 euro i wartość palet na fakturze sprzedaży 231,00 euro. Proszę o wskazanie, jak należy traktować taką notę. Czy powinniśmy wystawić na jej podstawie korektę do faktury, na której były zafakturowane zwrócone palety?
Co zrobić w sytuacji, gdy klient zwraca towar, ale nie ma paragonu? Czy można skorygować VAT?