Czy spółka powstała po przekształceniu może wystawić duplikat faktury za przekształconą spółkę
Samofakturowanie to jedna z możliwości dokumentowania sprzedaży towarów i usług. Na czym polega i kto może stosować? Jak wystawiać korektę i duplikat faktury w procesie samofakturowania? Jak numerować faktury? Jak uwzględniać w JPK_VAT?
Zmiany, które wprowadzono od 1 stycznia 2020 r. w wystawianiu faktur do paragonów, wzbudzają wątpliwości również co do zasad korygowania sprzedaży zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej. Paragon z NIP do 450 zł to faktura, więc w tym przypadku obowiązują takie same zasady jak przy korekcie pozostałych faktur.
W toku kontroli przeprowadzonej w spółce z o.o. za styczeń 2000 r. stwierdzono, że w rejestrze faktur VAT zakupu zaewidencjonowano duplikat z 2 stycznia 2000 r. dotyczący faktury VAT z 23 maja 1999 r., wystawionej przez kontrahenta na kwotę netto 24 590,17 zł, podatek VAT 5409,83 zł, który stał się podstawą do obniżenia kwoty podatku należnego za styczeń 2000 r. o kwotę podatku naliczonego wykazanego
W bieżącym roku kilkakrotnie zmieniały się przepisy regulujące opodatkowanie podatkiem od towarów i usług. Nowelizacje dotyczyły zarówno ustawy o VAT, jak i rozporządzeń: w sprawie podatku akcyzowego i w sprawie kas rejestrujących. I mimo iż 1 stycznia br. weszły w życie zmiany do rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o VAT, Minister Finansów 22 marca br. wydał zupełnie nowe
W 2002 r. wystawiono fakturę VAT, która zaginęła. Po zamknięciu ksiąg za 2002 r. otrzymano duplikat tej faktury. Jak należy rozliczyć VAT w tym przypadku?
Jestem udziałowcem w dwóch spółkach z o.o. W jednej z nich trwa obecnie kontrola podatkowa. W trakcie porządkowania dokumentacji na potrzeby ewentualnej kontroli w drugiej spółce okazało się, że brakuje kilku faktur VAT, wystawionych przez jednego z kontrahentów. Mimo licznych próśb o wystawienie duplikatów faktur, sprzedawca pozostaje „głuchy” na nasze wezwania. Mamy obawy, czy nasz kontrahent jest
Likwidacja od 1 stycznia 2000 r. rachunków uproszczonych do dokumentowania transakcji przez podatników VAT w pewien sposób ujednoliciła system dokumentowania sprzedaży. Jednocześnie zarówno w orzecznictwie, jak i doktrynie zarysowała się wyraźna tendencja do ograniczania nadmiernego formalizmu i kwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku prostych błędów formalnych w fakturach
Czy tylko faktura może stanowić podstawę do odliczenia podatku naliczonego? Kiedy można odliczyć podatek naliczony z faktur szczególnych (m.in. faktur za media i faktur VAT-MP)? Jak rozliczyć faktury VAT-MP Korekta?
Z uwagi na istotną rolę faktur VAT w całym systemie podatku od towarów i usług ważne jest dopełnienie wszelkich wymogów - zarówno formalnych, jak i materialnych - przy wystawianiu faktury, tak by odzwierciedlała ona prawidłowo przebieg udokumentowanych w niej zdarzeń gospodarczych. Choć większość drobnych błędów i uchybień, jakie zdarzają się na fakturach, nie dyskwalifikuje tych dokumentów jako podstawy
15 września 2014 r. otrzymałam duplikat faktury korygującej zmniejszającej VAT, która została wystawiona 30 kwietnia 2014 r. Kiedy powinnam ją ująć? VAT z faktury odliczyłam w marcu 2014 r.
W lipcu 2012 r. przeprowadziliśmy modernizację środka trwałego. Faktura na modernizację zaginęła. W lutym 2013 r. otrzymaliśmy jej duplikat. Kiedy powinniśmy odliczyć VAT?
W październiku 2011 r. otrzymałam duplikat faktury za telefon oraz Internet. Faktura pierwotna gdzieś przepadła przed dotarciem do nas. Okres rozliczeniowy to marzec 2011 r., natomiast abonament jest za kwiecień 2011 r. Termin płatności faktury pierwotnej to 28 kwietnia 2011 r., a termin płatności duplikatu to 2 listopada 2011 r. Kiedy odliczyć VAT - w kwietniu 2011 r. czy w listopadzie 2011 r.? Czy
W związku z zaistniałymi ostatnio kilkunastoma przypadkami zgubienia przez naszych pracowników faktur VAT za zakupione materiały, zmuszeni byliśmy wystąpić do naszych kontrahentów z wnioskiem o wystawienie ich duplikatów. Kiedy można odliczyć podatek naliczony wynikający z takich faktur? Czy można tego dokonać w miesiącu otrzymania duplikatu, a nie w miesiącu wystawienia faktury pierwotnej?