Jak rozliczyć wydatki poniesione na drobne narzędzia i materiały ochronne w związku z rozbudową lokalu, w którym jest prowadzona działalność
Z funkcjonowaniem spółek osobowych (tj. spółki cywilnej, jawnej, partnerskiej czy komandytowej) wiąże się wiele nierozstrzygniętych jednoznacznie problemów w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Chcąc ograniczyć skalę występowania tych problemów, ustawodawca planuje od 1 stycznia 2011 r. wprowadzić kilka nowych rozwiązań podatkowych dla tych spółek.
Kupiłam lokal użytkowy. Nie jest jeszcze wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Czy czynsz uiszczany na konto wspólnoty oraz podatek od nieruchomości mogę bezpośrednio zaliczyć w koszty w dacie poniesienia, czy podwyższają one wartość środka trwałego?
W przypadku ponoszenia cyklicznych opłat za nabycie licencji, na jej wartość początkową składać się będzie wyłącznie pierwsza opłata.
Problem Prowadzę indywidualną praktykę lekarską. We wrześniu 2016 r. zawarłem umowę z deweloperem, na podstawie której mam nabyć lokal mieszkalny. Zapłata za ten lokal podzielona jest na transze. Na nabycie tego lokalu mieszkalnego zaciągnąłem w banku kredyt hipoteczny w złotych polskich. Zamierzam ten lokal wprowadzić do ewidencji środków trwałych i wynajmować. Jak rozliczyć w kosztach odsetki od
Jedną z form wykorzystywania przedmiotów w prowadzonej działalności gospodarczej jest umowa leasingu. Na ogół umowy leasingu przewidują możliwość wykupu przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy. Z punktu widzenia prawa podatkowego wykup samochodu z leasingu operacyjnego powinien być traktowany jak zakup samochodu w drodze nabycia. Fakt ten z kolei wiąże się z prawidłowym ustaleniem wartości początkowej
W praktyce stosowania prawa podatkowego bardzo często mamy do czynienia z kontrowersyjnymi przepisami, które na domiar złego są różnie stosowane. W "Poradniku" omawiamy przypadki dotyczące podatków dochodowych, z którymi mieli Państwo najwięcej problemów. Są to odpowiedzi na pytania, które trafiły do redakcji na przestrzeni ostatnich kilku tygodni. Autorzy dołożyli wszelkich starań, żeby odpowiedzi
Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej spółka z o.o. planuje przyjęcie do używania budynku magazynowo-biurowego. W tym celu spółka zawrze na okres 10 lat umowę leasingu. Zgodnie z umową spółka jako korzystający będzie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od budynku. Ponadto suma opłat leasingowych, w części stanowiącej spłatę wartości początkowej przedmiotu leasingu oraz ceny wykupu na koniec
Spółka z o.o. w związku ze zwiększeniem zamówień zawarła umowę leasingu operacyjnego. Przedmiotem leasingu są samochody ciężarowe o wartości 150 000 zł każdy. Będą one użytkowane przez dwa lata. Wartość ewentualnej sprzedaży po tym okresie firma określiła na 15 000 zł. Czy tak niska cena sprzedaży nie wzbudzi wątpliwości urzędu skarbowego?