W jakim terminie należy złożyć informację CIT-15J w przypadku spółki jawnej powstałej z przekształcenia innej spółki
Spółka jawna, która stała się podatnikiem CIT, ze względu na niezłożenie w terminie informacji CIT-15J pozostaje podatnikiem CIT do momentu swojej likwidacji lub wykreślenia z Krajowego Rejestru Sądowego. Będzie tak także wówczas, gdy nastąpi zmiana składu wspólników na taki, który obejmuje wyłącznie osoby fizyczne.
Nasi Czytelnicy zgłaszają problemy z wcześniejszym, niż początkowo planowali, zakończeniem inwestycji w obcych środkach trwałych. Urzędy oraz izby skarbowe stoją na stanowisku, że nakłady na tego typu inwestycje można odpisywać w koszty jedynie poprzez odpisy amortyzacyjne. W momencie przedterminowego zakończenia inwestycji przedsiębiorcy nie mogą przy tym odpisać jednorazowo w koszty niezamortyzowanej
Urzędy skarbowe twierdzą, że pracodawca nie może zaliczyć w koszty uzyskania przychodów wydatków z tytułu zwrotu pracownikom kosztów połączeń internetowych, jeżeli dowody w postaci oświadczenia i faktury nie przekonują o korzystaniu z sieci wyłącznie do celów służbowych.
Spółka z o.o. na podstawie uchwały wspólników podwyższyła kapitał z funduszu zapasowego. Została złożona deklaracja CIT-6 i przekazano podatek do urzędu skarbowego. Czy należy sporządzić informację CIT-7 i powiadomić każdego udziałowca? Jak postąpić, gdy udziałowiec jest osobą fizyczną? Płatnikiem podatku jest spółka.
Czy koszt projektu przebudowy instalacji wodno-kanalizacyjnej (ok. 60 tys. zł) należy zakwalifikować jako koszt ulepszenia, czy jako koszt usługi? Natomiast koszt faktury za pomoc w uzyskiwaniu dotacji unijnych (wiem, że nie jest to koszt uzyskania przychodów) w koszt przyszłego zakupu?
Firma będąca producentem wyrobów chemii gospodarczej ponosi koszty usług umieszczania zdjęć produktów i ich cen sprzedaży w gazetkach reklamowych sieci handlowych lub hurtowniach. Jak traktować te koszty? Czy jako reklamę publiczną, czy może limitowaną 0,25% przychodu?
W ubiegłym roku uzyskaliśmy przychód z pewnej inwestycji. Jednak teraz okazało się, że należy dokonać kilku poprawek. Czy faktury dla wykonawców tych poprawek mogę zaksięgować w koszty firmy w tym roku podatkowym?
Przed wynajmowanym biurem chcemy położyć kostkę brukową. Czy nakłady poniesione na materiał i robociznę będą dla nas kosztem w momencie poniesienia, czy też będą inwestycją w obcy środek trwały i należy je amortyzować przez 10 lat? Czy jeśli wydatek nie przekroczy kwoty 3500 zł netto, to będę mogła zaliczyć go do kosztów w miesiącu jego poniesienia?
Czy koszty związane z informacją o przedsiębiorstwie i reklamą jego wyrobów mogą być w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów? Czy tego rodzaju koszty powinny być rozliczane w czasie dla celów podatkowych?
Zakończenie działalności gospodarczej jest niejednokrotnie trudniejsze niż jej rozpoczęcie, co jest wynikiem znacznego sformalizowania procedur likwidacyjnych. Im bardziej „rozwinięta” była forma przedsiębiorstwa, tym bardziej skomplikowane jest jego rozwiązanie. Likwidacja następuje zazwyczaj z przyczyn ekonomicznych - przede wszystkim w wyniku niskiej efektywności gospodarowania, lub z innych przyczyn
Dowody składowe stanowią kategorię papierów wartościowych, która z dniem 4 stycznia 2001 r. została wprowadzona do obrotu gospodarczego na mocy ustawy z 16 listopada 2000 r. o domach składowych oraz o zmianie kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania cywilnego i innych ustaw (Dz.U. Nr 114, poz. 1191). W dalszej części artykułu przedstawiamy dosyć zawiłą i nieporuszaną dotychczas ani przez Ministerstwo
Rozpoczynamy inwentaryzację. Czy w przypadku ujawnienia niedoborów będę mogła zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów jako stratę? Czy mogę niedobory zaliczyć do kosztów w pełnej wysokości, czy też uwzględniając otrzymane odszkodowanie?
Czy opłaty za Internet pracownika są kosztem uzyskania przychodu?
W jakich przypadkach podatnik VAT nie może obniżyć kwoty podatku należnego lub domagać się zwrotu podatku? Czy osoba prawna ma możliwość otrzymania na swój rachunek kwoty zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wynikającej z deklaracji złożonej przez jej oddział przed jego likwidacją? Czy zawsze, gdy sprzedawca nie ma kopii faktury, nabywca traci prawo do odliczenia wykazanej w niej kwoty