W jaki sposób prawidłowo wypłacić wynagrodzenie
Pracodawca - wypłacając wynagrodzenie - powinien zadbać o to, aby odpowiednio udokumentować odbiór pensji przez pracownika. W przypadku braku odpowiedniego dowodu może narazić się np. na zarzut nieterminowego wypłacenia świadczenia.
Zasady dotyczące wszystkich pracodawców zobowiązują do wypłacania wynagrodzenia co najmniej raz w miesiącu, w stałym i z góry ustalonym terminie. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu może być wypłacane "z góry" - na początku miesiąca, za który przysługuje (dotyczy to np. nauczycieli objętych Kartą Nauczyciela), albo "z dołu" - pod koniec miesiąca, za który przysługuje lub na początku miesiąca kolejnego. Ten ostatni sposób wypłaty wynagrodzenia jest najbardziej rozpowszechniony w praktyce i dotyczy większości zatrudnionych pracowników. Przy czym termin wypłaty wynagrodzenia powinien przypadać najpóźniej w ciągu 10 pierwszych dni następnego miesiąca kalendarzowego.