Wyrok SN z dnia 28 czerwca 2000 r. sygn. IV CKN 70/00
W jakim trybie należy dokonać zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest dostawa gazu ziemnego wartości 6025 euro? Jaką przygotować dokumentację?
Skoro zamawiającym, w rozumieniu ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych /Dz.U. 2002 nr 72 poz. 664 ze zm./, była Gmina, to jej też służył przymiot strony w postępowaniu prowadzonym przez Prezesa Zamówień Publicznych o zatwierdzenie trybu zamówienia z wolnej ręki. Skierowanie decyzji do burmistrza powoduje, że jest ona dotknięta wadą określoną w art. 156 par. 1 pkt 4 Kpa, skutkującą
W organizowanym przez nas przetargu jednym z warunków udziału w postępowaniu było wykazanie, iż wykonawca należycie wykonał w okresie ostatnich trzech lat przynajmniej trzy usługi o określonym przez nas charakterze i wielkości. Na potwierdzenie tego wymagaliśmy załączenia dokumentów. Czy powinniśmy uznać, że firma, której przedłużono termin wykonania jednej z usług ze względu na niezależne od stron
W 2003 r. zawarliśmy z urzędem gminy umowę na wykonanie prac budowlanych i instalacyjnych w szkole podstawowej, z wyraźnym zapisem w tej umowie o wartości netto z 7% stawką VAT. Roboty fakturowane są częściowo ze stawką VAT 7% do maja 2004 r. Od maja obowiązującą na te roboty stawką VAT jest 22%. Urząd odmawia przyjęcia aneksu do umowy na zmianę stawki VAT. Czy w tym przypadku my jako strona pokrzywdzona
Firma (sp. z o.o.), startując do przetargu o zamówienia publiczne, wpłaciła wadium. Spółka nie została wybrana. Kwota wadium przepadła. Czy stanowi ona koszty uzyskania przychodów?
Firma, w której pracuję, uczestniczyła w przetargu, jednak złożona przez nas oferta została odrzucona jako niezgodna ze specyfikacją przetargową. Powodem było to, że zamawiający w specyfikacji przetargowej wymagał, aby oferta była zszyta w sposób uniemożliwiający jej defragmentację, a nasza oferta była jedynie wpięta do segregatora. Czy zamawiający słusznie odrzucił naszą ofertę? Czy mielibyśmy szansę
Co zrobić, jeżeli zawarliśmy umowę w 2003 r. z urzędem gminy na wykonanie prac budowlanych i instalacyjnych w szkole podstawowej z wyraźnym zapisem w tej umowie o wartości netto + 7% podatku VAT? Roboty fakturowane są częściowo, do tej pory ze stawką VAT 7%. Od maja br. stawką VAT obowiązującą na te roboty jest 22%. Urząd gminy odmawia przyjęcia aneksu do umowy na zmianę stawki VAT. Czy w tym przypadku
Uważamy, że specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest sporządzona nieprawidłowo. Czy i w jakim terminie możemy wnieść protest?
Czy upływ terminu związania ofertą oznacza, że zamawiający traci możliwość wyegzekwowania od wykonawcy podpisania przez niego umowy, czy traci w ogóle możliwość zawarcia umowy o zamówienie publiczne?
Czy zamawiający ma prawo żądać od nas w trakcie przetargu - w celu potwierdzenia, że znajdujemy się w dobrej sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - wykazania, że posiadamy na podstawowym rachunku bankowym środki o określonej wysokości lub określoną zdolność kredytową? Co zrobić, jeśli posiadamy kilka rachunków?
Jesteśmy spółką z o.o. Zamierzamy wystąpić z ofertą w przetargu na zamówienie publiczne wraz z dwiema firmami (spółką akcyjną i z osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą), z którymi na tę okoliczność utworzymy konsorcjum. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wskazuje, że „wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. jako konsorcjum - spółka cywilna)”. Zamówienie
W przetargu zamawiający wymagał, by sprzęt spełniał określone warunki techniczne. Wnieśliśmy protest, ponieważ ze strony internetowej innego uczestnika przetargu wynikało, iż proponowany przez niego sprzęt nie odpowiadał tym wymaganiom. Zamawiający nie uwzględnił protestu, pisząc w odpowiedzi, że wykonawca oświadczył w ofercie, iż sprzęt odpowiada warunkom przetargu. Czy postąpił słusznie?
W wyniku przetargu zawarliśmy z firmą umowę na budowę budynku. Niestety zmuszeni jesteśmy zmienić umowę i skrócić termin realizacji zamówienia, na co wykonawca się zgadza. Czy możemy aneksować tę umowę?
Chcielibyśmy mieć pewność, że w organizowanym przetargu wybierzemy firmę profesjonalną i posiadającą doświadczenie w zakresie realizacji takich zadań. Czy możemy zastosować kryterium „ilość lat działania firmy w branży” albo „ilość wykonanych zamówień o danym charakterze”?
Czy w przetargu nieograniczonym można wysyłać wnioski i inne pisma drogą elektroniczną lub faksem? Czy będzie to ważne doręczenie?
Czy poświadczenie dokumentu za zgodność z oryginałem w niewłaściwy sposób może być przyczyną odrzucenia oferty jako niezgodnej ze specyfikacją?