Orzeczenie
Uchwała SN z dnia 21 października 2005 r. sygn. III CZP 74/05
Sąd Najwyższy w składzie:
SSN Zbigniew Kwaśniewski (przewodniczący, sprawozdawca)
SSN Bronisław Czech
SSN Tadeusz Żyznowski
Protokolant Bożena Nowicka
w sprawie z odwołania Konsorcjum: Crowley Data Poland sp. z o.o. w Warszawie,
Exatel S.A. w Warszawie oraz ATM S.A. w Warszawie,
przeciwko zamawiającemu Skarbowi Państwa Ministrowi Sprawiedliwości
o udzielenie zamówienia publicznego,
po rozstrzygnięciu w Izbie Cywilnej na posiedzeniu jawnym
w dniu 21 października 2005 r.,
zagadnienia prawnego przedstawionego
przez Sąd Okręgowy w Warszawie
postanowieniem z dnia 31 maja 2005 r., sygn. akt V Ca 3143/04,
„Czy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający uprawniony jest do badania zasadności dokonanego przez oferenta - w trybie art. 96 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19 poz. 177) zastrzeżenia informacji potwierdzających spełnienie przez niego warunków wymaganych specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, a w przypadku pozytywnego w tym względzie rozstrzygnięcia:
czy konsekwencją stwierdzenia bezzasadności takiego zastrzeżenia powinno być odrzucenie oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 1 wymienionej na wstępie ustawy?”.
podjął uchwałę:
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający bada skuteczność dokonanego przez oferenta - na podstawie art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177, ze zm.) - zastrzeżenia dotyczącego zakazu udostępniania informacji potwierdzających spełnienie wymagań wynikających ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Następstwem stwierdzenia bezskuteczności zastrzeżenia, o którym mowa w art. 96 ust. 4 tej ustawy, jest wyłączenie zakazu ujawniania zastrzeżonych informacji.
-
keyboard_arrow_right