Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 lipca 2008 r., sygn. KIO/UZP 678/08

      1) Zgodnie z art. 22 ust. 2 Pzp, zamawiający nie może określać warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Zamawiający musi przestrzegać zasad zawartych w przepisie art. 7 ust. 1 Pzp, zgodnie z którym przygotowuje on i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 26 stycznia 2009 r., sygn. KIO/UZP 1529/08

      Zamawiający nie dopuszczając w SIWZ składania ofert równoważnych, tym bardziej nie może tego czynić dopiero na etapie badania i oceny ofert. Wykonawcy już na etapie zapoznawania się z treścią ogłoszenia i SIWZ uzyskują informacje o wymaganiach Zamawiającego, a Zamawiający nie dokonując zmiany treści SIWZ, w tym opisu przedmiotu zamówienia powoduje, że tym samym wykonawcy nie mogą w sposób dowolny oferować

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 stycznia 2009 r., sygn. KIO/UZP 1500/08

      Zamawiający opisując przedmiot zamówienia nie ma obowiązku wskazywać na podstawę prawną swoich potrzeb. Stąd też podstawa żądania dokumentacji projektowej nie musi wynikać z konkretnych regulacji aktów prawnych. Zamawiający prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dąży do nabycia dóbr, usług lub robót budowlanych. O tym, jakiego rodzaju są to dobra, decyduje sam Zamawiający, kierując

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 2 stycznia 2009 r., sygn. KIO/UZP 1466/08, KIO/UZP 1467/08

      Zamawiający ma obowiązek opisać kryteria, którymi będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert, dopiero na etapie przekazania wykonawcom zaproszenia do składania ofert wraz ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. Pzp nie ogranicza prawa zamawiającego do określenia znaczenia wskazanych w ogłoszeniu lub specyfikacji kryteriów oceny ofert

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1460/08

      Istotne znaczenie w świetle żądań odwołującego ma ocena dokumentów potwierdzających należyte wykonywanie usług złożonych przez wykonawcę MPGM wraz z wnioskiem o dopuszczenie do postępowania. Ocena tych dokumentów powinna być dokonana w świetle wymagań określonych przez zamawiającego w ogłoszeniu o postępowaniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1468/08

      Przyjąć należy, że można poprawiać niezgodności, o których mowa wart. 87 ust. 2 pkt 2 bądź 3 Prawa zamówień publicznych również w sposób, który był opisany w obecnie skreślonym 88 ust. 1 pkt 3 lit. c i ust. 2 Prawa zamówień publicznych.

    • gavel
      Orzeczenie
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1436/08

      Przepisy kodeksu cywilnego dotyczące pełnomocnictw co do zasady odnoszą się do pełnomocnictw udzielanych osobom fizycznym natomiast, jednak, co jest oczywiste, osoba prawna działa przez swoje organy, a w rzeczywistości - również przez pracowników.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1456/08

      Wykonawców wyklucza się z postępowania, jeżeli nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy. Za naruszenie art. 7 ust. 1 Pzp uznaje się uwzględnienie przez Zamawiającego dokumentów złożonych po wyznaczonym terminie.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1458/08

      Zgodnie z art. 14 Pzp do czynności podejmowanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, jeżeli przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej. Zgodnie z tym, na podstawie art. 65 § 1 Kc oświadczenie woli (w tym protest) należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają okoliczności, w których

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1463/08

      Podział zamówienia na części należy do Zamawiającego i jest jego wyłącznym prawem, niemniej jednak konstruowanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób bezpośrednio lub pośrednio wskazujący na jednego producenta jest zakazany. Art. 29 ust. 2 ustawy posługuje się sformułowaniem „mógłby utrudniać uczciwą konkurencję”. Takie pojęcie użyte przez ustawodawcę powoduje, że na wykonawcy ciąży jedynie obowiązek

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1455/08

      1. Z treści przepisu art. 8 Pzp, wynika obowiązek badania przez zamawiającego czy informacje zastrzeżone przez wykonawcę jako tajemnica przedsiębiorstwa rzeczywiście tę tajemnicę stanowią w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zamawiający jest zobowiązany do samodzielnej oceny czy zachodzą przypadki określone w ustawie uprawniające do ograniczenia jawności oraz w konsekwencji

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 1453/08

      1) Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, wynika z planu finansowego jednostki, i stanowi sumę jaka ma być przeznaczona na pokrycie wydatków na dany cel. Nie musi to być jednak kwota tożsama z tą, jaką Zamawiający może przeznaczyć na wykonanie inwestycji. Zamawiający może bowiem dokonać przeniesień wydatków w trybie przepisów art. 96 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o finansach

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1437/08

      Art. 23 ust. 2 ustawy nakazuje wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do reprezentowania w postępowaniu oraz zawarcia umowy. Ustawodawca w ustawie nie zawarł szczególnych przepisów regulujących kwestię udzielania pełnomocnictw, w tym zakresie z mocy art. 14 ustawy nakazał odpowiednio

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1454/08

      Zamawiający powinien opierać się na składanych przez wykonawców dokumentach, a zakres doświadczenia nie musi wynikać wyłącznie z treści złożonych referencji. W przedmiotowym stanie faktycznym Zamawiający dokonując oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przez ComArch S.A. oparł się na wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i złożonych wraz z nim dokumentach.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1443/08

      Cena rażąco niska to cena nierealna, nie pozwalająca na realizację zamówienia z należytą starannością, wskazująca na zamiar realizacji zamówienia poniżej kosztów własnych wykonawcy, nie pozwalająca na wygenerowanie przez niego zysku. W związku z ustanowieniem domniemania wystąpienia ceny rażąco niskiej, przy udzielaniu wyjaśnień trybie art. 90 ust. 1 Pzp, dowód braku zaoferowania ceny rażąco niskiej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1429 /08

      Rażąco niska cena jest nie tylko pojęciem subiektywnym, ale również relatywnym. Dla jej ustalenia konieczne jest znalezienie punktu odniesienia. Przyjmuje się, że punktem odniesienia jest przedmiot zamówienia i jego wartość. Za ofertę z rażąco niską ceną należy bowiem uznać także ofertę, której cena jest nierealna w relacji do cen rynkowych podobnych zamówień, co oznacza, że odbiega ona od cen przyjętych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1444/08

      Jedynym podmiotem, który może wskazać w ofercie cenę za realizację przedmiotu zamówienia lub jego części jest Wykonawca. Zamawiający nie jest uprawniony do samodzielnej jego wyceny tym bardziej, że podana przez Zamawiającego w ramach poprawienia oferty cena byłaby dowolną ceną przyjętą przez Zamawiającego, co z zasady budzi wątpliwości, lub ceną przyjętą po uzgodnieniach z Wykonawcą, na co z kolei

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1445/08

      Wykonawca profesjonalnie występujący na rynku zobowiązany jest dochować należytej staranności, dokonując analizy całej treści rozstrzygnięcia protestu i nie pozostawiać miejsca na wątpliwości na etapie oceny ofert. Zamawiający powinien respektować narzucone przez siebie wymagania w zakresie opisu przedmiotu zamówienia w celu zapewnienia równego traktowania wszystkich wykonawców.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1450/08

      Zgodnie z przepisem art. 182 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, protest jest ostatecznie rozstrzygnięty w przypadku wniesienia odwołania - z dniem wydania postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze albo wyroku Izby.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1424/08

      Zamawiający nie miał podstaw do zastosowania działań arytmetycznych, gdyż odwołujący nie przedstawił żadnych składników, którymi mógłby się posłużyć zamawiający dokonując poprawy w ofercie a sama poprawa oferty musiałaby polegać nie tylko na dokonaniu właściwego mnożenia składników, ale przede wszystkim na wprowadzeniu nowej pozycji do kosztorysu ofertowego i arbitralnej wycenie wszystkich składników

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1430/08

      Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia zamawiającemu jedynie dokumentów wskazanych przez niego, w zależności od trybu udzielania zamówienia, odpowiednio w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert, a tym samym - nie są zobowiązani do przedstawienia dokumentów przez niego nie żądanych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1433/08

      1. Gwarancja bankowa zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w okresie związania ofertą wynoszącym 60 dni i rozpoczynającym swój bieg wraz z upływem terminu składania ofert. 2. W przypadku terminów związania ofertą w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prawo zamówień publicznych konstytuuje samoistną podstawę określenia początku terminu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 1427/08

      Złożenie czytelnego podpisu czy parafy opatrzonej pieczęcią z imieniem i nazwiskiem nie warunkuje ważności dokonanej czynności prawnej czy złożonego oświadczenia woli, a jedynie ma na celu ułatwienie postępowania dowodowego i identyfikację osoby, która taki podpis złożyła.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00