Będą ułatwienia dla posiadaczy samochodów elektrycznych – projekt
Informując o problemach w realizacji zamówienia z powodu COVID-19, wykonawca powinien przedstawić tylko takie dowody, które są zgodne z RODO i Kodeksem pracy - przestrzega Urząd Ochrony Danych Osobowych
Informując o problemach w realizacji zamówienia z powodu COVID-19, wykonawca powinien przedstawić tylko takie dowody, które są zgodne z RODO i kodeksem pracy – przestrzega Urząd Ochrony Danych Osobowych
Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację tzw. ustawy covidowej, która zakłada m.in. dodatki w wysokości 100 proc. wynagrodzenia dla pracowników służby zdrowia, zaangażowanych w walkę z epidemią COVID-19.
Urząd Zamówień Publicznych, w wydanej przez siebie opinii prawnej w sprawie tzw. rozporządzenia dokumentowego stwierdził, iż przez „niewydawanie dokumentów urzędowych” należy rozumieć również sytuację, w której takie dokumenty co do zasady w danym kraju są wydawane, jednak z uwagi na wystąpienie okoliczności zewnętrznych, w tym przypadku epidemii COVID-19, nie mogą być czasowo pozyskane. W takiej sytuacji
Urząd Zamówień Publicznych wydał opinię dotyczącą interpretacji i stosowania przez zamawiających przesłanek zatrzymania wadium, określonych w art. 46 ust. 5 pkt 1-3 PZP, w kontekście okoliczności wywołanych epidemią COVID-19. Zdaniem UZP zamawiający nie powinni działać w sposób automatyczny, lecz każdorazowo analizować zaistniały stan faktyczny w kontekście ziszczenia się przesłanek określonych w art
Nawet po 10 rozpraw jednego dnia, ale z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Krajowa Izba Odwoławcza rozpoczęła na nowo rozstrzyganie sporów przetargowych.
Jeśli z powodu pandemii nie da się uzyskać zaświadczenia z urzędu, to firma może zastąpić je oświadczeniem własnym – wynika z opinii Urzędu Zamówień Publicznych
Wprowadzenie mechanizmu wydłużania terminów realizacji zamówień publicznych zakłada uchwalona przez Sejm 28 marca br. ustawa o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Służyć temu będzie procedura zwalniająca z naliczania kar umownych
Kolejna wersja projektu specustawy nie poprawia sytuacji firm realizujących zamówienia publiczne – ubolewają eksperci
Rozprawy oraz posiedzenia jawne zostały odwołane w sądach do dnia 31 marca br. Z kolei rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą nie będą się odbywać do 27 marca. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba pilnować terminów.
Nawet bez specustawy administracja mogłaby udzielać zamówień niezbędnych do walki z koronawirusem z pominięciem przepisów o zamówieniach publicznych. Dodatkowe przepisy ułatwią jednak zamawiającym podejmowanie decyzji.
Przepisy Prawa zamówień publicznych stosuje się do udzielania zamówień publicznych przez podmioty enumeratywnie określone w tej ustawie. W pewnych warunkach przepisy tej ustawy stosuje się do rozporządzenia środkami zfśs.
Od 1 stycznia 2021 roku w życie wejdzie nowa ustawa Prawo zamówień publicznych. Ma ona wzmocnić pozycję wykonawców i podwykonawców w procesie zamówień oraz zwiększyć zainteresowanie udziałem w przetargach publicznych.
Firmy realizujące publiczne zlecenia nie powinny odczuć skokowego wzrostu minimalnej pensji. Przynajmniej teoretycznie. W praktyce wszystko będzie zależało od budżetów zamawiających.
Rozwiązanie umowy o zamówienie publiczne z powodu wyższych wydatków na pracownicze plany kapitałowe nie jest już możliwe. Wykonawcy będą mogli jednak domagać się zwiększenia zapłaty.
Od 18 kwietnia 2019 r. obowiązuje ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym. Zgodnie z jej przepisami wykonawca nie musi wyrazić zgody na odbieranie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przesłanych za pośrednictwem platformy. Zależy to wyłącznie od woli wykonawcy. Inaczej jest w przypadku wysyłania
Parlament Europejski przyjął nowe regulacje, które mają zagwarantować lepszą ochronę pracownikom ujawniającym informacje dotyczące nielegalnych lub szkodliwych działań pracodawców.
E-faktury od dziś będą obowiązywać w zamówieniach publicznych, koncesjach na usługi budowlane i partnerstwie publiczno-prawnym. Resort przedsiębiorczości i technologii już uruchomił dla przedsiębiorców i podmiotów publicznych bezpłatną platformę elektronicznego fakturowania.
Od 18 kwietnia 2019 r. zaczyna obowiązywać ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych oraz platforma elektronicznego fakturowania efaktura.gov.pl. Za pomocą platformy wykonawcy mają prawo przesyłać, a zamawiający obowiązek odbierać faktury i inne dokumenty elektroniczne związane z realizacją zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwa publiczno-prywatnego
Już wkrótce w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowalne lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym będą obowiązywać e-faktury. Przygotowaną przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii ustawę zaakceptował Parlament. Dokument czeka już tylko na podpis Prezydenta.
Zmniejszenie zatorów płatniczych i liczby błędnych i fałszywych faktur w obiegu, oszczędność czasu i pieniędzy - zakłada ustawa o elektronicznym fakturowaniu, którą uchwalił we wtorek Sejm. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 18 kwietnia 2019 r.
18 września 2018 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowalne lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym. Projekt zakłada, że już od 18 kwietnia 2019 r. zamawiający będą mieli obowiązek przyjmowania faktur elektronicznych w tzw. postaci ustrukturyzowanej.