Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 2002 r., sygn. I SA/Kr 1508/02

      Zgodnie z art. 48 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ jednostki samorządu terytorialnego mogą zaciągać pożyczki i kredyty oraz emitować papiery wartościowe na finansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach jednostki samorządu terytorialnego. Ustawodawca przewidział więc, w jakich przypadkach jest możliwe podjęcie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 listopada 2000 r., sygn. II SA/Kr 2149/00

      "Użyteczność publiczna" winna usprawiedliwiać te działania władz publicznych /w tym samorządu terytorialnego/, których nie podejmują podmioty gospodarcze czy inne podmioty niezależne od władz publicznych. Jeżeli jakieś usługi są oferowane przez podmioty gospodarcze /przedsiębiorców/ i są powszechnie dostępne na rynku konsumentów, to w takim zakresie nie można powoływać się na użyteczność publiczną

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 listopada 1998 r., sygn. I SA/Kr 824/98

      1. W zakresie stosunków prawa budżetowego obowiązuje zasada, że dozwolone jest tylko to, na co prawo zezwala; oświadczenie woli wyrażone w tekście uchwały powinno być dokładnie określone, przy uwzględnieniu ograniczeń wynikających z ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe /t.j. Dz.U. 1993 nr 72 poz. 344 ze zm./, ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin /Dz.U. nr 129 poz. 600

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 maja 1998 r., sygn. I SA/Kr 1409/97

      Udzielanie pomocy finansowej na rzecz wybranej grupy członków społeczności obcego państwa nie mieści się w zakresie zadań publicznych gmin.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 października 1997 r., sygn. I SA/Kr 599/97

      Wydanie przez zarząd gminy lub miasta lub uprawnione przez te organy podmioty postanowienia na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin /Dz.U. nr 129 poz. 600 ze zm./ wyrażającego zgodę na umorzenie określonemu podatnikowi zaległości podatkowej nie obliguje urzędu skarbowego do umorzenia tego podatku w granicach określonych w tym postanowieniu. Postanowienie to

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 grudnia 1995 r., sygn. SA/Kr 1693/95

      W budżecie związku międzygminnego wszystkie wydatki i dochody powinny być ujęte w kwotach realnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 grudnia 1995 r., sygn. SA/Kr 1362/95

      Związki międzygminne obowiązane są uchwalać budżet; czynność ta podlega nadzorowi regionalnej izby obrachunkowej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 września 1995 r., sygn. SA/Kr 2741/94

      1. W myśl art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r.- Prawo budżetowe /Dz.U. 1993 nr 72 poz. 344/ państwowe jednostki budżetowe pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a uzyskane dochody odprowadzają do budżetu. Nie ustalają więc zysku ani straty. Tym samym nie można przyjąć, iż działają one w celach zarobkowych. Nie prowadzą one działalności na własny rachunek. Działalność ta jest prowadzona

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 marca 1992 r., sygn. SA/Kr 169/92

      Wniosek lub zgoda zarządu gminy /miasta/, stanowiąca zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1990 r. o dochodach gmin i zasadach ich subwencjonowania w roku 1991 i w roku 1992 oraz o zmianie ustawy o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 89 poz. 518; zm. Dz.U. 1991 nr 110 poz. 475/ niezbędną przesłanką do udzielenia przez urząd skarbowy ulgi, odroczenia i umorzenia oraz zaniechania poboru podatków

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00