Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 grudnia 2005 r., sygn. III SA/Wa 2924/05
1. Odróżnić należy uczniów uczących się niemieckiego języka obcego od uczniów uczących się niemieckiego języka jako języka mniejszości narodowej, do której należą. 2. Wniosek, o którym mowa w par. 13 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 marca 1992 r. w sprawie organizacji kształcenia umożliwiającego podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących
1. Na mocy § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 27 grudnia 2001 r. naliczenie kwot subwencji ogólnej oświatowej oraz korekty dokonuje się na podstawie sprawozdania Głównego Urzędu Statystycznego. Podstawą dla określania sposobu części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2002 było "sprawozdanie o nauczaniu języka ojczystego w przedszkolach
Artykuł 52 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /t.j. - Dz.U. 2003 nr 15 poz. 148 ze zm./ nie mógł być podstawą do podjęcia przez Sejmik Województwa uchwał o woli poręczenia długoterminowych kredytów bankowych.
Nie można dokonać prawidłowej oceny stanowiska innego uprawnionego organu w zakresie absolutorium samorządowego bez szczegółowego odniesienia się do zasad wykonywania budżetu, które zostały unormowane w ustawie z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /t.j. Dz.U. 2003 nr 15 poz. 148 ze zm./ , w art. 125-136 /przesłanki materialne/. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku, po rozpoznaniu
Charakter dotacji celowych z budżetu państwa, w zw. z treścią art. 2 par. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa /Dz.U. nr 137 poz. 926 ze zm./, nakazuje stosować do nich w całej rozciągłości przepisy tej ustawy - również w zakresie przepisów regulujących postępowanie podatkowe. W efekcie wydanie decyzji dotyczących należności budżetowych z naruszeniem przepisów o właściwości
Przytoczona regulacja stanowi przykład enumeracji pozytywnej, zawiera bowiem zamknięty katalog przychodów gminnych i powiatowych funduszy, wśród których brak przepisu zezwalającego na zaplanowanie przychodów z tytułu dotacji z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, bowiem ustawa tworząca taki fundusz takiej pomocy nie przewiduje.