Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 2001 r., sygn. SA/Bk 1049/01

      Uchwała w sprawie nieudzielenia absolutorium została podjęta bez ustosunkowania się do opinii składu orzekającego regionalnej izby obrachunkowej o wniosku komisji rewizyjnej. Ani Komisja Rewizyjna, ani Rada na plenum nie podjęły tematu, dlatego też zarzuty dotyczące wykonania budżetu pozostały bez przytoczenia motywów ich uzasadnienia. Takie uchybienia proceduralne upoważniały organ nadzoru do stwierdzenia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 listopada 2001 r., sygn. III SA 1170/01

      Mając na uwadze ustawę z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych /Dz.U. nr 62 poz. 718 ze zm./, na mocy której skreślono art. 43 ust. 1, 3 i 4 ustawy o samorządzie powiatowym, a art. 44 otrzymał brzmienie, iż zasady i tryb ogłaszania aktów prawa miejscowego (...) określa ustawa z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu (...), należy stwierdzić, iż zamieszczone

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 listopada 2001 r., sygn. III SA 1928/01

      Decydujące znaczenie przy dokonywaniu wykładni art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2001 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./ w zw. z obowiązkiem gmin, wynikającym z art. 23 ust. 1 ww. ustawy, ma wykładnia celowościowa. Niedopuszczalne i zaprzeczające istocie wspólnoty samorządowej byłoby porównywanie wskaźnika podatkowych dochodów

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 29 października 2001 r., sygn. II SA/Ka 2675/01

      Naczelny Sąd Administracyjny nie jest właściwy do orzekania w sprawie skargi na odwołanie z funkcji członka komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansowej pierwszej instancji.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 października 2001 r., sygn. I SA/Łd 1621/99

      Choć ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./ nie zawierała uregulowań intertemporalnych, to jednak nie można z tego względu wyciągać tak daleko idących wniosków, jakoby odwołanie nie mogło być rozpatrzone przez organ odwoławczy w związku z treścią art. 17 ust. 4 tej ustawy. W trakcie prowadzonego postępowania

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 października 2001 r., sygn. III SA 1565/00

      Od osób kierujących i odpowiadających za finanse danej jednostki zależało, czy i jakie podejmą działania w zakresie dostosowania poziomu zatrudnienia w jednostce do jej możliwości finansowych, wynikających z planu. Jednostka sektora finansów publicznych może bowiem dysponować tylko takimi środkami, jakie zostaną przyznane jej w planie finansowym, i nie może dokonywać wydatków przekraczających wysokość

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 września 2001 r., sygn. II SA/Wr 1826/01

      Rada gminy, na podstawie art. 34a ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./, upoważniona została do stanowienia w formie uchwały rozwiązań o charakterze generalnym i abstrakcyjnym, nie zaś do wydawania indywidualnych aktów administracyjnych w procesowej formie decyzji administracyjnej. Rada gminy, na podstawie art. 34a ustawy o finansach publicznych,

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 sierpnia 2001 r., sygn. III SA 1295/01

      Według art. 25 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 2 i ust. 2a ustawy z dnia 6 lutego 1997 r. o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym /Dz.U. nr 28 poz. 153 ze zm./, składki na ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnych nie pobierających zasiłku opłaca właściwy urząd pracy, przy czym środki z budżetu państwa na te składki jednostki samorządu terytorialnego otrzymują jako dotacje celowe na zadania z zakresu administracji

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 lipca 2001 r., sygn. I SA/Łd 931/99

      Pojęcie rozliczenie dotacji, zawarte w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 marca 1997 r. w sprawie sposobu podziału oraz szczegółowych zasad udzielania i sposobu rozliczania dotacji dla spółdzielni mieszkaniowych w 1997 r. /Dz.U. nr 27 poz. 144/ obejmuje również obowiązek zwrotu dotacji w części niewykorzystanej zgodnie z jej przeznaczeniem lub pobranej nienależnie. Brak dokonania prawidłowego

    • gavel
      Orzeczenie

      Uchwała składu 7 sędziów NSA z dnia 2 lipca 2001 r., sygn. FPS 1/01

      Rozstrzygnięcie Ministra Finansów w sprawie zwrotu nienależnej części subwencji ogólnej, wydane na podstawie art. 42 ust. 1 i 8 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./ stanowiło decyzję administracyjną w rozumieniu przepisów Kpa, podlegającą kontroli Naczelnego Sądu Administracyjnego z mocy art. 16 ust. 1

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 24 maja 2001 r. sygn. I PKN 404/00

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 maja 2001 r., sygn. II SA 3293/00

      W pojęciu "szczególnie uzasadnionych przypadków" stanowiących podstawę odwołania dyrektora szkoły /art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Dz.U. 1996 nr 67 poz. 329 ze zm./ nie mieści się każde naruszenie prawa przez dyrektora.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 1 lutego 2001 r., sygn. SA/Rz 1438/00

      1. Wpływy z obligacji powiatowych są przychodem, a nie dochodem budżetowym /art. 3 ust. 1 pkt 4 lit. "a" ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych - Dz.U. nr 115 poz. 1014 ze zm./, a środki przeznaczone na ich wykup są rozchodem, a nie wydatkiem /art. 4 ust. 2 pkt 2 ustawy o finansach publicznych/, dlatego niezgodna z art. 48 ust. 1 pkt 2 tej ustawy jest emisja obligacji, jeśli nie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 stycznia 2001 r., sygn. III SA 675/00

      Postępowanie w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej /finansów publicznych/ regulowały i regulują przepisy prawa budżetowego /ustawy o finansach publicznych/, akty wykonawcze do tych ustaw oraz posiłkowo przepisy kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. Oznacza to, że w postępowaniu tym nie mają zastosowania przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego. Należy również zauważyć, że wniosek

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00