Postanowienie WSA w Szczecinie z dnia 30 grudnia 2008 r., sygn. II SA/Sz 755/08
Organ rozpoznając odwołanie winien zbadać z urzędu czy zachodzą przesłanki do uwzględnienia odwołania określone w art. 169 ust. 8 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, tj. czy nastąpiło naruszenie warunków i trybu rekrutacji na studia. Od tej powinności nie zwalnia go okoliczność, czy odwołujący się takie naruszenia wskazał, czy też nie.
Nie każda nieobecność ucznia, nawet nieusprawiedliwiona, oznacza zaprzestanie kontynuowania nauki. Nawet nieobecność ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczająca połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania nie oznacza, że uczeń nie może ukończyć danej klasy i kontynuować naukę. Przekroczenie ilości godzin nieobecnych stanowi podstawę do podjęcia decyzji o nieklasyfikowaniu
Brakiem zawiadomienia o wszczęciu postępowania nadzorczego gmina została pozbawiona możliwości złożenia wyjaśnień w przedmiocie legalności zakwestionowanej uchwały. Trzeba podnieść, iż nie sposób uznać za zawiadomienie o wszczęciu postępowania, zobowiązania gminy w trybie art. 88 ustawy o s.g. do przedłożenia informacji. Zobowiązanie gminy w trybie art. 88 ustawy o s.g. do złożenia określonych informacji
Skoro młodociany pracownik ukończył naukę zawodu i zdał egzamin na tytuł czeladnika z wynikiem pozytywnym, to pracodawcy przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego na podstawie art. 70 b ustawy o systemie oświaty. Organ administracji decydujący o przyznaniu dofinansowania i sprawdzający zgodnie z art. 70b ust. 1 pkt 2 ustawy o systemie oświaty, czy młodociany pracownik zdał egzamin