Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 grudnia 2003 r., sygn. I SA 1036/02

      Skoro Rada Ministrów nie dopełniła do dnia 19 października 1999 r. obowiązków wynikających z art. 241 ust. 6 Konstytucji, to z tym dniem przepisy zarządzenia Szefa Urzędu Ochrony Państwa z dnia 15 października 1997 r. w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i zwracania równoważników pieniężnych związanych z prawem funkcjonariusza Urzędu Ochrony Państwa do lokalu mieszkalnego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 listopada 2003 r., sygn. II SA 1924/03

      Wybór trybu zwolnienia skarżącego ze służby w Policji należał do właściwego organu, który ze względu na zaistnienie podstawy określonej w art. 41 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji /t.j. Dz.U. 2002 nr 7 poz. 58 ze zm./, był władny zdecydować o podstawie zwolnienia. Mógł zatem, skoro wystąpiła przesłanka z art. 41 ust. 1 pkt 3 ustawy, zastosować ten tryb zwolnienia, tym samym nie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 kwietnia 2003 r., sygn. IV SA 2786/01

      Organy Państwowej Straży Pożarnej uprawnione są wyłącznie do stosowania zakazów i nakazów wyczerpująco określonych w pkt 1 i 2 ust. 1 art. 26 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej /Dz.U. nr 88 poz. 400 ze zm./. Wymieniony przepis nie upoważnia tych organów do nakazania rozbiórki urządzeń służących do napełniania butli gazem.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 stycznia 2003 r. sygn. II SA 3085/01

      W aktach osobowych osoby ubiegającej się o służbę w Policji nie mogły być przechowywane dane dotyczące karalności członków jej rodziny ani toczonych wobec nich postępowań przygotowawczych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2002 r., sygn. II SA 744/02

      Uzyskanie opinii starosty w sprawie odwołania komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej nie jest niezbędne do podjęcia decyzji o odwołaniu. Należy więc przyjąć, że przepis art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej /Dz.U. nr 88 poz. 400 ze zm./ nie uzależnia wydania decyzji o odwołaniu od zajęcia stanowiska /wyrażenia opinii/ przez starostę. Wymaga jedynie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 listopada 2002 r., sygn. II SA 2578/01

      Ograniczona kontrola przez Naczelny Sąd Administracyjny decyzji wydanej w sprawie mianowania na stanowisko lub powołania do pełnienia funkcji w organach administracji publicznej /art. 19 pkt 4 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym - Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ nie ogranicza prawa strony do żądania od organu administracji publicznej rozstrzygnięcia takiej sprawy w wymaganym

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 października 2002 r., sygn. II SAB 74/02

      do dnia 19 października 2001 r. tj. do dnia wejścia w życie art. 139 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji /Dz.U. nr 30 poz. 179 ze zm./, dodanym przez art. 1 pkt 39 lit. "b" ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. /Dz.U. nr 100 poz. 1084/ orzeczenia dyscyplinarne nie podlegały kognicji Naczelnego Sądu Administracyjnego. Nie oznacza to jednak, iż w stosunku do postępowania o stwierdzenie nieważności

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 kwietnia 2002 r., sygn. II SA 3655/01

      Ustalenie okresu wysługi lat funkcjonariusza Straży Granicznej nie jest przedmiotem odrębnej decyzji administracyjnej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 stycznia 2002 r., sygn. II SA 2729/01

      Tylko wtedy, gdyby brak zgody żołnierza na zmianę z mocy prawa jego statusu na status funkcjonariusza Biura Ochrony Rządu dałoby się uznać za jedną z okoliczności, o których mowa w art. 78 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 1970 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych /Dz.U. 1997 nr 10 poz. 55 ze zm./, wnioskowanie o konieczności dokonania z tego powodu wypowiedzenia byłoby prawidłowe.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 stycznia 2002 r., sygn. II SA 2730/01

      Żołnierze zawodowi odmawiający wyrażenia zgody na przejście do BOR przechodzą do dyspozycji Ministra Obrony Narodowej za jego zgodą. Minister właściwy do spraw wewnętrznych zwalnia natomiast ze służby tych żołnierzy zawodowych, którzy nie podejmują służby w Biurze Ochrony Rządu i nie przechodzą do dyspozycji MON /art. 139 ust. 2 ustawy z dnia 16 marca 2001 r. o Biurze Ochrony Rządu - Dz.U. nr 27 poz

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 16 stycznia 2002 r., sygn. II SA 2732/01

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 grudnia 2001 r., sygn. II SA 2721/01

      Według art. 139 ust. 2 ustawy z dnia 16 marca 2001 r. o Biurze Ochrony Rządu /Dz.U. nr 27 poz. 298 ze zm./ żołnierze zawodowi pełniący służbę w Jednostce Wojskowej - Biuro Ochrony Rządu, którzy złożyli oświadczenie woli, o którym mowa w ust. 1, przechodzą do dyspozycji Ministra Obrony Narodowej za jego zgodą. Minister właściwy do spraw wewnętrznych zwalnia ze służby żołnierzy zawodowych, którzy nie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 grudnia 2001 r., sygn. II SA 2724/01

      Art. 139 ust. 2 zd. 2 ustawy z dnia 16 marca 2001 r. o Biurze Ochrony Rządu /Dz.U. nr 27 poz. 298/, jest to wyłącznie przepis "kompetencyjny." Określa on bowiem tylko organ zwalniający, przewidując, że żołnierzy zawodowych, którzy nie podejmą służby w Biurze Ochrony Rządu lub nie przejdą do dyspozycji Ministra Obrony Narodowej, zwalnia ze służby minister właściwy do spraw wewnętrznych. Nie precyzuje

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok składu 7 sędziów NSA z dnia 10 grudnia 2001 r., sygn. OSA 8/01

      Decyzja przyznająca równoważnik pieniężny ma charakter decyzji konstytutywnej i utrata przyznanego nią świadczenia musi nastąpić również w tej samej formie, czyli w drodze decyzji konstytutywnej orzekającej o utracie czy cofnięciu nabytych praw inną decyzją. Jeżeli funkcjonariusz utracił uprawnienia do równoważnika pieniężnego, to decyzja orzekająca o utracie tego uprawnienia powoduje, że decyzja przyznająca

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 listopada 2001 r., sygn. II SA 696/01

      Uznaniowe decyzje organów administracji nie mogą być przedmiotem kontroli sądowej o ile nie naruszają albo nie nadużywają prawa.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 października 2001 r., sygn. I SA 761/00

      W sytuacji gdy lokal, który strażak posiada, nie odpowiada normom zaludnienia, nie można uznać, iż ma zaspokojone potrzeby i sprzedaż takiego lokalu w celu zapewnienia sobie i rodzinie potrzeb mieszkaniowych nie może stanowić przeszkody do otrzymania pomocy finansowej, o której mowa w art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej /Dz.U. nr 88 poz. 400 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 9 października 2001 r., sygn. II SA 1075/01

      Przesłanka "ważnego interesu służby", o której mowa w art. 39 ust. 3 pkt 5 ustawy z dnia 26 kwietnia 1996 r. o Służbie Więziennej /Dz.U. nr 61 poz. 283 ze zm./, powinna zostać skonkretyzowana i ustalona w sposób nie budzący wątpliwości.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 25 września 2001 r., sygn. V SA 1548/00

      Naczelny Sąd Administracyjny nie jest właściwy w sprawie ze skargi na decyzję organu Straży Granicznej odmawiającą cudzoziemcowi wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej /art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym - Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 10 września 2001 r., sygn. II SA 2679/01

      Ani ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Służbie Granicznej /Dz.U. nr 78 poz. 462 ze zm./ ani żadna inna ustawa nie poddają orzecznictwa dyscyplinarnego w Służbie Granicznej, dotyczącego jej funkcjonariuszy kontroli NSA.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 września 2001 r., sygn. II SAB 22-28/01

      Zgodnie z art. 73 par. 1 Kpa w każdym stadium postępowania, organ administracji publicznej obowiązany jest umożliwić stronie przeglądanie akt sprawy oraz sporządzenie z nich notatek i odpisów. Odmowa zaś umożliwienia stronie przeglądania akt sprawy, sporządzenia z nich notatek i odpisów, uwierzytelniania takich odpisów lub wydania uwierzytelnionych odpisów następuje w drodze postanowienia, na które

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 31 sierpnia 2001 r., sygn. V SA 35/01

      Milicja Obywatelska działająca w zakresie sobie właściwym nie jest formacją zmilitaryzowaną natomiast działając tempore belli w szczególnych okolicznościach -może mieć taki właśnie charakter. Wobec tego grupie operacyjnej Milicji Obywatelskiej, wydzielonej z powodów nadzwyczajnych i działającej na specjalnych podstawach prawnych, w sytuacji podporządkowania zadaniom i strukturze wojskowości można przypisać

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 30 sierpnia 2001 r., sygn. II SA 2896/00

      Stosownie do art. 129 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej /Dz.U. nr 88 poz. 400 ze zm./ dotychczasowi funkcjonariusze pożarnictwa stają się strażakami Państwowej Straży Pożarnej, jeżeli w ciągu 1 miesiąca od dnia wejścia w życie tej ustawy wyrażą na to pisemną zgodę. Brak takiej zgody uniemożliwia uzyskanie stanowiska strażaka Państwowej Straży Pożarnej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 sierpnia 2001 r., sygn. I SA 479/00

      Wprawdzie zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 września 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad przydziału, opróżniania i norm zaludnienia lokali mieszkalnych oraz tymczasowych kwater przeznaczonych dla policjantów /M.P. nr 76 poz. 707/ oraz zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 września 1997 r. w sprawie pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 marca 2001 r., sygn. II SA 2828/00

      Sam fakt skierowania oskarżenia do Sądu nie może jeszcze świadczyć o tym, iż skarżący popełnił czyn opisany w akcie oskarżenia. Organ administracyjny nie dokonał zaś samodzielnych ustaleń pozwalających na przyjęcie, że skarżący popełnił czyn uniemożliwiający dalsze jego pozostawanie w Służbie Więziennej.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00