Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Lista świadczeniodawców realizujących umowy opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych jako informacja publiczna - Wyrok NSA z dnia 11 kwietnia 2024 r., sygn. III OSK 721/22

      Lista świadczeniodawców realizujących umowy na świadczenia opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych jest informacją publiczną, którą można udostępnić na wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej, niezależnie od regulacji art. 135 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2023 r., sygn. II OSK 1654/22

      Decyzja wojewody o wyrażeniu zgody na odstąpienie od stosowania przepisów prawa budowlanego i innych ustaw, określona w art. 46c ust. 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, nie jest decyzją administracyjną w klasycznym rozumieniu, lecz stanowi specyficzny akt administracji, który może być przedmiotem kontroli sądu administracyjnego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2023 r., sygn. II OSK 1655/22

      Zgodnie z art. 46.c ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, decyzje dotyczące odstąpienia od stosowania przepisów prawa budowlanego i innych ustaw w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, podejmowane przez podmioty wykonujące działalność leczniczą, nie są załatwiane w formie decyzji administracyjnej, lecz stanowią czynności administracyjne, które

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 czerwca 2023 r., sygn. II OSK 2505/20

      W przypadkach, gdy przepisy prawa nie określają organu właściwego do wykonania określonego zadania przez gminę, zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, należy domniemywać właściwość rady gminy w kwestii rozstrzygania wszystkich spraw pozostających w zakresie działania gminy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 czerwca 2023 r., sygn. II OSK 2546/20

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 czerwca 2023 r., sygn. II OSK 2298/20

      W przypadku oceny legalności postępowania konkursowego, forma złożonej dokumentacji nie może mieć rozstrzygającego znaczenia, jeżeli sposób sformułowania wymagań w ogłoszeniu o konkursie nie wskazuje, które dokumenty muszą być przedłożone w oryginale. Niezachowanie właściwej formy dokumentu nie powinno być traktowane jako niezłożenie wymaganego dokumentu. Ponadto, w indywidualnych okolicznościach faktycznych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 czerwca 2023 r., sygn. II OSK 2121/20

      Powołanie komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko kierownika w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą należy do organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, a nie do organu wykonawczego. Decyzja ta ma doniosłe znaczenie, gdyż inicjuje postępowanie konkursowe. W dalszym toku tego postępowania, ogłoszenie o konkursie należy już do kompetencji organu wykonawczego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 kwietnia 2023 r., sygn. II OSK 1595/20

      Obowiązek szczepień ochronnych, wynikający z przepisów prawa, jest zgodny z Konstytucją RP i Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności. Brak wywiązania się z tego obowiązku przez osobę sprawującą pieczę prawną nad małoletnim, może prowadzić do wszczęcia postępowania egzekucyjnego. Szczepienia są istotnym elementem ochrony zdrowia publicznego i prewencji przeciwko chorobom zakaźnym

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 kwietnia 2023 r., sygn. II OSK 1433/20

      Obowiązkowe szczepienia ochronne dzieci są zgodne z przepisami prawa i nie naruszają praw do ochrony zdrowia. Brak odszkodowań i rejestru niepożądanych odczynów poszczepiennych nie jest sprzeczny z prawem. Obowiązek wykonania szczepień jest zabezpieczony przymusem administracyjnym.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 kwietnia 2023 r., sygn. II OSK 1505/20

      Obowiązek wykonania szczepień ochronnych, ciąży na osobie sprawującej pieczę nad małoletnim, a jego niewypełnienie może skutkować nałożeniem grzywny. Ograniczenia w korzystaniu z praw i wolności w przypadku ochrony zdrowia, w tym poprzez obowiązkowe szczepienia, są zgodne z prawem i służą ochronie zdrowia społeczeństwa.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 811/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 247/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 610/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 809/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 611/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 810/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 248/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II OSK 812/20

      Okoliczność, że zgodnie z art. 17 ust. 11 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń konkretyzowanie obowiązku poddania się szczepieniom obowiązkowym następuje Programem Szczepień Ochronnych na dany rok, ogłoszonym w formie komunikatu przez Głównego Inspektora Sanitarnego, nie stanowi złamania konstytucyjnego porządku przepisów powszechnie obowiązujących, skoro podstawą obowiązku poddania się szczepieniom

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 stycznia 2023 r., sygn. II OSK 126/20

      Nietezowane

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2023 r., sygn. II OSK 813/20

      Wyznaczenie maksymalnej granicy wieku w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych nie pozwala na samodzielne wyznaczenie przez zobowiązanego czasu poddania się obowiązkowemu szczepieniu, a poddanie się lekarskiemu badaniu kwalifikacyjnemu jest elementem obowiązku szczepienia ochronnego, który obciąża zobowiązanego lub osobę odpowiedzialną za jego wykonanie. Niewykonanie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2023 r., sygn. II OSK 730/20

      Wyznaczenie maksymalnej granicy wieku w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych nie pozwala na samodzielne wyznaczenie przez zobowiązanego czasu poddania się obowiązkowemu szczepieniu, a poddanie się lekarskiemu badaniu kwalifikacyjnemu jest elementem obowiązku szczepienia ochronnego, który obciąża zobowiązanego lub osobę odpowiedzialną za jego wykonanie. Niewykonanie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2023 r., sygn. II OSK 830/20

      Wyznaczenie maksymalnej granicy wieku w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych nie pozwala na samodzielne wyznaczenie przez zobowiązanego czasu poddania się obowiązkowemu szczepieniu, a poddanie się lekarskiemu badaniu kwalifikacyjnemu jest elementem obowiązku szczepienia ochronnego, który obciąża zobowiązanego lub osobę odpowiedzialną za jego wykonanie. Niewykonanie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2023 r., sygn. II OSK 293/20

      Wyznaczenie maksymalnej granicy wieku w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych nie pozwala na samodzielne wyznaczenie przez zobowiązanego czasu poddania się obowiązkowemu szczepieniu, a poddanie się lekarskiemu badaniu kwalifikacyjnemu jest elementem obowiązku szczepienia ochronnego, który obciąża zobowiązanego lub osobę odpowiedzialną za jego wykonanie. Niewykonanie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2023 r., sygn. II OSK 297/20

      Wyznaczenie maksymalnej granicy wieku w rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie obowiązkowych szczepień ochronnych nie pozwala na samodzielne wyznaczenie przez zobowiązanego czasu poddania się obowiązkowemu szczepieniu, a poddanie się lekarskiemu badaniu kwalifikacyjnemu jest elementem obowiązku szczepienia ochronnego, który obciąża zobowiązanego lub osobę odpowiedzialną za jego wykonanie. Niewykonanie

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00