Wyrok Sądu Okręgowego w Szczecinie z dnia 7 października 2022 r., sygn. VI U 317/22
ZUS nie może odmówić przedsiębiorcy prawa do korekty deklaracji i raportów rozliczeniowych, zwłaszcza teraz, gdy przy obecnej zmienności prawa nietrudno o błąd.
ZUS nie może odmówić przedsiębiorcy prawa do korekty deklaracji i raportów rozliczeniowych, zwłaszcza teraz, gdy przy obecnej zmienności prawa nietrudno o błąd.
Aktywowanie cudzej karty płatniczej przez klienta zaznajomionego z procedurami zabezpieczającymi swojego banku stanowi przykład rażącego niedbalstwa.
Jeśli podczas realizacji robót budowlanych konieczne było wykonanie prac dodatkowych, ale strony nie porozumiały się i nie zawarły na to umowy, to sąd może przyznać wynagrodzenie z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia.
Tym samym pozwani nie należną do kręgu osób, które mogłyby dokonać otwarcia nagrobka i ewentualnego rozebrania fundamentu (w przypadku jego wadliwego wzniesienia) oraz jego posadowienia, gdyż czynności te ewidentnie łączyłyby się z wyjęciem zwłok z nagrobka. Co więcej, także biegły sądowy nie byłby uprawniony do zbadania prawidłowości cech fundamentu, a to wobec konieczności wcześniejszej ekshumacji
Jeśli w wyniku zaniedbań pracowników szpitala doszło do zakażenia gronkowcem i znacznego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta, poszkodowanemu należy się zarówno zadośćuczynienie, jak i odszkodowanie.
Inwestor nie odpowiada solidarnie wobec podwykonawcy, który wszedł na plac budowy przed zgłoszeniem robót. Co istotne, zgłoszenie to musi określać szczegółowy przedmiot prac, w przeciwnym razie należy je traktować tak, jakby go nie było.
Organ rentowy, a nawet sąd nie mają podstaw prawnych do oceny dopuszczalności racjonalności zatrudniania pracowników, badania ich kwalifikacji i przyznawanego im wynagrodzenia. Organy stosujące prawo nie mogą kreować ograniczeń działalności gospodarczej bo tworzą stan ekstremalnej niepewności prawa naruszając art.2,art.7 i art.22 Konstytucji. Akceptacja praktyk ZUS tworzy stan niepewności co do obowiązującego
Pismo sporządzone przez organizację samorządową, jednakże nie w zakresie zleconych jej przez ustawę spraw z dziedziny administracji publicznej nie może być uznany za urzędowy w rozumieniu art. 244 § 1 i 2 k.p.c.
Sam odbiór odpadów od wytwórcy odpadów z pewnością nie może być uznany za czynność o stopniu złożoności porównywalnym z segregowaniem, czy magazynowaniem odpadów. Dlatego nie można go uznać za „zbieranie odpadów” w rozumieniu ustawy o odpadach i nie wymaga zezwolenia starosty [art. 28 ust 1 i 2 ustawy o odpadach].