Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 grudnia 2017 r., sygn. I FSK 2196/15

      Gmina mieści się w definicji podmiotów, o których mowa w art. 15 ust. 6 u.p.t.u. i art. 13 ust. 1 Dyrektywy 112. Przyjmuje się, że gminy nie są co do zasady uważane za podatników VAT w odniesieniu do działalności, którą podejmują jako władze publiczne. Nie ma przy tym znaczenia czy czynią to w ramach zadań własnych, czy też zleconych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 października 2017 r., sygn. I FSK 1932/16

      Do komornika sądowego, którego status wynika z ustawy o komornikach sądowych i egzekucji, ma zastosowanie art. 15 ust. 1 w zw. z ust. 2 ustawy o VAT, ponieważ wykonuje on działalność nie w formie podmiotu prawa publicznego, lecz w formie samodzielnej działalności gospodarczej, wykonywanej w ramach wolnego zawodu, a w związku z tym nie przysługuje mu wyłączenie przewidziane w art. 15 ust. 6 ustawy o

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 października 2017 r., sygn. I FSK 104/16

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 września 2017 r., sygn. I FSK 2307/15

      Uznaje się za dopuszczalne szacowanie podstawy opodatkowania w razie stwierdzenia nierzetelności prowadzonych przez podatnika ksiąg.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 września 2017 r., sygn. I FSK 1349/15

      Warunkiem uznania podmiotu prawa publicznego za podatnika jest samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej. W tym celu należy zbadać, czy w ramach prowadzenia działalności jednostka taka jest podporządkowana gminie, do której należy. Natomiast o tym czy jednostka jest podporządkowana gminie decyduje to, czy dana osoba wykonuje działalność we własnym imieniu, na własny rachunek i własną odpowiedzialność

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 września 2017 r., sygn. I FSK 33/16

      Polska mogła ustanowić dodatkowe warunki skorzystania z ulgi na złe długi, czyli z możliwości obniżenia przez wierzyciela podstawy opodatkowania i podatku należnego wynikającego z nieopłaconych faktur.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 września 2017 r., sygn. I FSK 1833/16

      Działalność gospodarcza komorników sądowych obejmuje profesjonalny obrót gospodarczy działalności usługodawców realizowany w sposób zorganizowany i ciągły, a tym samym spełnia warunki do uznania takiej działalności za działalność gospodarczą o której mowa w art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o VAT (art. 9 dyrektywy 2006/112). Wykonywanie przez komornika sądowego samodzielnej działalności gospodarczej w ramach

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 września 2017 r., sygn. I FSK 1831/16

      Komornicy sądowi w Polsce nie podlegają żadnemu zwierzchnictwu hierarchicznemu ze strony władz publicznych, nie mieszcząc się w strukturze administracji publicznej, wykonują oni swoją działalność we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność, swobodnie ustalają, w granicach narzuconych przez prawo, metody wykonywania swojej pracy i sami pobierają opłaty stanowiące ich dochód, co oznacza w rezultacie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 września 2017 r., sygn. I FSK 1834/16

      Komornicy sądowi w Polsce nie podlegają żadnemu zwierzchnictwu hierarchicznemu ze strony władz publicznych, nie mieszcząc się w strukturze administracji publicznej, wykonują oni swoją działalność we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność, swobodnie ustalają, w granicach narzuconych przez prawo, metody wykonywania swojej pracy i sami pobierają opłaty stanowiące ich dochód, co oznacza w rezultacie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 września 2017 r., sygn. I FSK 2029/15

      Polski ustawodawca był uprawniony do utrzymania ograniczenia prawa do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego z tytułu zakupu paliwa, a na ograniczenie to pozwalała mu klauzula stand still, ustanowiona w art. 176 akapit drugi Dyrektywy 2006/112/WE.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 lipca 2017 r., sygn. I FSK 2116/15

      Postanawiając, że VAT wykazany na fakturze jest należny, art. 203 dyrektywy 112 ma na celu eliminację ryzyka uszczuplenia dochodów podatkowych, jakie może powodować prawo do odliczenia przewidziane w art. 167 i nast. dyrektywy 112. W rzeczywistości bowiem, nawet jeżeli skorzystanie z tego odliczenia jest ograniczone tylko do podatków odpowiadającym transakcji podlegającej VAT, to jednak niebezpieczeństwo

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 lipca 2017 r., sygn. I FSK 651/17

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 lipca 2017 r., sygn. I FSK 2282/15

      Art. 203 dyrektywy 112 ma na celu eliminację ryzyka uszczuplenia dochodów podatkowych, jakie może powodować prawo do odliczenia przewidziane w art. 167 i nast. dyrektywy 112. W rzeczywistości bowiem, nawet jeżeli skorzystanie z tego odliczenia jest ograniczone tylko do podatków odpowiadającym transakcji podlegającej VAT, to jednak niebezpieczeństwo utraty wpływów podatkowych nie zostaje zasadniczo

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 lipca 2017 r., sygn. I FSK 2281/15

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 czerwca 2017 r., sygn. I FSK 1285/14

      Podmiot zarejestrowany w danym państwie członkowskim może korzystać z systemu odliczeń bezpośrednich, bazując na czynnościach opodatkowanych wykonywanych poza terytorium tego kraju. Może zatem sporadycznie wykonywać czynności opodatkowane w danym państwie członkowskim, lub nie wykonywać ich wcale. Na gruncie polskich unormowań nie będzie to stanowiło przeszkody w stosowaniu art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 czerwca 2017 r., sygn. I FSK 2180/15

      Dyrektywę Rady 2006/112/WE z 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. z 2006 r. Nr L 347, s. 1) należy interpretować w ten sposób, iż sprzeciwia się ona temu, aby podatnik dokonywał odliczenia podatku od wartości dodanej znajdującego się na fakturach wystawionych przez dostawcę, jeżeli pomimo że usługa została wyświadczona, okazuje się, że nie została ona

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2017 r., sygn. I FSK 1117/15

      Spółka prawa handlowego, w której jedynym udziałowcem jest gmina, dokonując na podstawie uchwały Rady Miasta, której legalność potwierdził w prawomocnym wyroku Naczelny Sąd Administracyjny, czynności zmierzających do załatwienia indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, działa jako podmiot prawa publicznego w rozumieniu art. 13 ust. 1 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z 28 listopada 2006 r.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 czerwca 2017 r., sygn. I FSK 932/16

      W odniesieniu do usług pomocniczych do usług finansowych jest możliwe zastosowanie prounijnej wykładni art. 43. ust. 13 ustawy o VAT sprowadzającej się do uwzględnienia orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczącego takich usług. W konsekwencji, dokonując wykładni prounijnej art. 43 ust.1 3 w zw. z art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy o VAT należy uznać, że zwolnieniu od VAT podlegają

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 czerwca 2017 r., sygn. I FSK 1962/15

      Polska mogła ustanowić dodatkowe warunki skorzystania z ulgi na złe długi, czyli z możliwości obniżenia przez wierzyciela podstawy opodatkowania i podatku należnego wynikającego z nieopłaconych faktur.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 czerwca 2017 r., sygn. I FSK 52/17

      Komornicy sądowi w Polsce nie podlegają żadnemu zwierzchnictwu hierarchicznemu ze strony władz publicznych, nie mieszcząc się w strukturze administracji publicznej, wykonują oni swoją działalność we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność, swobodnie ustalają, w granicach narzuconych przez prawo, metody wykonywania swojej pracy i sami pobierają opłaty stanowiące ich dochód, co oznacza w rezultacie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 czerwca 2017 r., sygn. I FSK 1941/15

      Polski ustawodawca był uprawniony do utrzymania ograniczenia dotyczącego odliczenia podatku od towarów i usług od zakupu paliwa i że na takie ograniczenie pozwalała mu klauzula stand still, o której mowa w art. 176 akapit drugi Dyrektywy VAT.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 maja 2017 r., sygn. II FSK 464/15

      Nie dochodzi do kolizji pomiędzy art. 22b u.p.d.o.p., wprowadzającym z dniem 1 stycznia 2011 r. dodatkowy warunek uzależniający przyznanie korzyści podatkowej od spełnienia warunków, których przestrzeganie może zostać zweryfikowane jedynie w drodze uzyskania informacji od właściwych organów państwa trzeciego a art. 15 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarii. Artykuł 15 tej umowy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 16 maja 2017 r., sygn. I FSK 1497/15

      Art. 139 ust. 1 u.g.h. ma charakter typowo fiskalny. Stanowi wyraz autonomii państwa członkowskiego w sferze kształtowania polityki podatkowej i przewiduje opodatkowanie działalności w zakresie organizacji gier hazardowych na automatach.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 16 maja 2017 r., sygn. I FSK 1664/15

      Świadczenie usług dokonywane jest "odpłatnie" w rozumieniu art. 2 ust. 1 lit. a) dyrektywy 112, a zatem podlega opodatkowaniu, tylko jeżeli pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą istnieje stosunek prawny, w ramach którego następuje wymiana świadczeń wzajemnych, gdyż świadczenie otrzymywane przez usługodawcę stanowi rzeczywiste odzwierciedlenie wartości usługi świadczonej usługobiorcy.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00