Wyrok NSA z dnia 23 stycznia 2003 r., sygn. II SA/Gd 1027/00
Rozporządzenie wojewody o połączeniu kilku istniejących parków krajobrazowych jest rozporządzeniem o utworzeniu nowego parku krajobrazowego.
Rozporządzenie wojewody o połączeniu kilku istniejących parków krajobrazowych jest rozporządzeniem o utworzeniu nowego parku krajobrazowego.
Pismo sporządzone z upoważnienia Prezydenta Miasta, odmawiające skarżącemu udzielenia dofinansowania modernizacji urządzeń grzewczych z publicznych środków gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej z powodu niespełnienia przesłanki wynikającej z uchwały Rady Miasta jest aktem administracyjnym, nie będącym wprawdzie decyzją administracyjną ani postanowieniem, lecz dotyczącym przyznania
W świetle ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska /Dz.U. nr 77 poz. 335 ze zm./ zagrożenie wystąpienia katastrofy ekologicznej bądź innych nadzwyczajnych zagrożeń środowiska zobowiązuje organy tej inspekcji do samodzielnego przeprowadzenia właściwych badań oraz dokonania oceny, czy należy wydać stosowne nakazy lub ograniczenia w korzystaniu ze środowiska. Jest to tryb niezależny
1. Z treści art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska /Dz.U. nr 3 poz. 6 ze zm./ wynika, iż jako parki wiejskie obejmuje się nie tylko tereny na obszarach wsi pokryte drzewostanem o charakterze parkowym stanowiące własność jednostki gospodarki uspołecznionej ale także tereny będące w jej użytkowaniu. 2. Rada Gminy władna była uznać za parki wiejskie tereny
Naruszenie art. 65 i art. 66 par. 1 Kpa może stanowić uchybienie mające istotny wpływ na wynik sprawy.
Każda oczyszczalnia ścieków jest budowlą w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /Dz.U. nr 89 poz. 414 ze zm./, a co za tym idzie każda oczyszczalnia ścieków jest obiektem budowlanym w rozumieniu tej ustawy.
Tor kartingowy nie jest ani maszyną ani urządzeniem technicznym, a co najwyżej obiektem budowlanym takim jak stadion czy boisko sportowe.
Odpady komunalne, zgodnie z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska /Dz.U. 1994 nr 49 poz. 196/, można gromadzić tylko w miejscach wyznaczonych na ten cel w planach zagospodarowania przestrzennego; we wszystkich innych miejscach obowiązuje zakaz gromadzenia odpadów. Brakuje podstaw prawnych do tego, aby rada gminy wydawała przepisy gminne określające miejsca
1. Zawarte w par. 17 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych /Dz.U. nr 6 poz. 33/ unormowanie dotyczące usuwania drzew z pasa drogowego zarządzanego przez zarząd dróg wymaga, by usuwanie drzew z takiego pasa następowało w oparciu o plan wyrębu po odpowiednich uzgodnieniach. 2. Zezwolenie, o którym mowa w art
1. Przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 1975 r. w sprawie odszkodowań za szkody wyrządzone w uprawach i plonach rolnych przez dziki, łosie, jelenie i daniele /Dz.U. nr 28 poz. 146 ze zm./ nie ograniczają zadania komisji do przeprowadzenia oględzin terenu i ewentualnego skorygowania danych co do obszaru uprawy, rozmiarów zniszczenia lub wydajności ziemiopłodów, lecz określają rolę
Na wysokość odszkodowania przyznanego za szkody wyrządzone przez zwierzynę łowną powinna mieć wpływ nie tylko data całkowitego zniszczenia uprawy, lecz także termin, w którym naczelnik gminy zakwalifikował ją do zaorania, przy czym - jeżeli szkoda powstała wcześniej - jako termin, według którego ocenia się wysokość odszkodowania, należy przyjąć datę zakwalifikowania uprawy do zaorania /par. 5 ust.