Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 listopada 2003 r., sygn. II SAB 372/03

      Obowiązek udostępnienia informacji publicznej przez władze publiczne i inne podmioty wykonujące zadania publiczne nie dotyczy informacji ogólnodostępnej bądź informacji będącej już w posiadaniu wnioskującego o jej udostępnienie.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 listopada 2003 r., sygn. II SA 2794/03

      Jeżeli przesłanką odmowy prawa dostępu do informacji publicznej będzie niezgodne z ustawą z dnia 5 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198/ zastosowanie klauzuli tajności np. przez nieuprawniony do tego organ lub w niewłaściwym trybie, sąd administracyjny odmówi uwzględnienia skutków takiej klauzuli, jako przesłanki wydania odmownej decyzji.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 września 2003 r., sygn. II SAB 137-139/03

      Pieczęć oraz podpis ministra stanowią informację publiczną. W uzasadnieniu sądu widnieją one na dokumentach urzędowych, które w całości są taką informacją. Nie oznacza to, że można domagać się ich udostępnienia w każdej formie, np. podpisu in blanco lub pieczątki przy płycie CD. Mogą temu stanąć na przeszkodzie inne przepisy lub względy techniczne. W takim przypadku podmiot mający obowiązek udzielić

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 września 2003 r., sygn. II SAB 91-92/03

      Stowarzyszenia, które realizują cele i zadania o charakterze publicznym, mają obowiązek udzielania informacji publicznych. Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępnie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198 ze zm./, podmiotami zobowiązanymi do udzielania informacji publicznej są m.in. jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne lub dysponujące majątkiem publicznym

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 8 lipca 2003 r., sygn. II SA 1306/03

      Jeżeli podstawą odmowy udostępnienia informacji jest prawo do prywatności osoby fizycznej, stronie ubiegającej się o taką informację nie przysługuje skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego na decyzję ostateczną organu, odmawiającą jej udostępnienia, gdyż sąd ten nie jest właściwy do rozpoznawania takiej sprawy. Może ona jedynie wystąpić zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 lipca 2003 r., sygn. II SA 837/03

      1. Polska Norma jest informacją publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępnie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198 ze zm./ i jej udostępnienie winno odbywać się w trybie przedmiotowej ustawy. 2. Ogólną zasadą wynikającą z art. 61 Konstytucji, jest dostęp do informacji. Wszelkie wyjątki od tej zasady powinny być formułowane w sposób wyraźny, a wątpliwości powinny przemawiać

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 czerwca 2003 r., sygn. II SA/Kr 552/03

      Przepis art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198/ stanowiący, iż prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej "aktualną wiedzę" o sprawach publicznych, nie może być wykładany jako regulacja ograniczająca prawo obywatela do żądania tylko informacji publicznej o aktualnych

    • gavel
      Orzeczenie

      Uchwała SN z dnia 30 kwietnia 2003 r. sygn. I KZP 8/03

      Przeniesienie w stan spoczynku prokuratora, który złożył oświadczenie o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 11 kwietnia 1997 r. o ujawnieniu pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach 1944-1990 osób pełniących funkcje publiczne (Dz. U. z 1999 r. Nr 42, poz. 428 ze zm.), nie jest odwołaniem go z funkcji publicznej w rozumieniu art. 18a ust. 5 tej ustawy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 kwietnia 2003 r. sygn. II SA 3295/02

      Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 10 kwietnia 2003 r., sygn. II SA/Gd 595/02

      Skoro zatem akta postępowań prowadzonych przez izby morskie zawierają szereg dokumentów o charakterze urzędowym, zawierających informację publiczną, zaś dostęp do tych akt regulowany jest przepisem art. 156 Kpk w związku z art. 20 ustawy z dnia 1 grudnia 1961 r. o izbach morskich /Dz.U. nr 58 poz. 320 ze zm./, to z art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 marca 2003 r., sygn. II SAB/Gd 100/00

      1. Z chwilą wejścia w życie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198/ podmioty, do których przed wejściem tej ustawy w życie zwrócono się o udostępnienie informacji publicznej i które sprawy tej nie załatwiły ostatecznym rozstrzygnięciem, mają obowiązek udostępnienia w terminie 14 dni informacji publicznej albo wydania w tym terminie decyzji o odmowie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 25 marca 2003 r., sygn. II SA 4059/02

      1. Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198/ decyzja może być wydana wówczas, gdy organ odmawia udostępnienia informacji publicznej lub umarza postępowanie w przypadku określonym w art. 14 ust. 2 tej ustawy. Decyzja wydawana jest wówczas, gdy istnieje możliwość zastosowania przedmiotowej ustawy. W przeciwnym razie, jeżeli

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 marca 2003 r., sygn. II SA/Gd 1529/02

      Jak wynika z art. 61 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 11b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym /Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./ i art. 3 ust. 1 pkt 3 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198/ prawo wstępu na obrady rady gminy nie może być ograniczone ze względu na ochronę porządku publicznego. W związku z

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 marca 2003 r., sygn. II SA 3604/02

      Kilkakrotne odmawianie informacji publicznej z powołaniem się na różne motywy świadczy o próbie uniknięcia spełnienia żądania skarżącego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 marca 2003 r., sygn. II SA 3572/02

      1. Prawo do informacji jest zasadą, a wyjątki od niego powinny być interpretowane ściśle. 2. Akta postępowań przygotowawczych (...) stanowią informację o działalności organów publicznych /art. 61 Konstytucji RP/. prokuratura mieści się w pojęciu organu władzy publicznej w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępnie do informacji publicznej /Dz.U. nr 112 poz. 1198 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 lutego 2003 r., sygn. II SA/Łd 2092/01

      W sytuacji, gdy podmiot wnioskujący o wydanie kopii akt administracyjnych nie jest - w chwili zgłaszania żądania - stroną żadnego toczącego się postępowania brak jest podstaw do rozstrzygnięcia tego żądania na podstawie przepisów art. 73 par. 1 i 2 Kpa. Tego rodzaju żądania osób, które były stronami postępowań administracyjnych już zakończonych i które nie uruchomiły postępowań nadzwyczajnych w sprawie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 stycznia 2003 r. sygn. II SA 3085/01

      W aktach osobowych osoby ubiegającej się o służbę w Policji nie mogły być przechowywane dane dotyczące karalności członków jej rodziny ani toczonych wobec nich postępowań przygotowawczych.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00