e-Doręczenia do doprecyzowania
Tego oczekują eksperci i samorządy po tym, jak minister cyfryzacji zdecydował o przesunięciu obowiązku wdrożenia nowego systemu na 1 października 2024 r. Resort również zapowiada konkretne usprawnienia
Tego oczekują eksperci i samorządy po tym, jak minister cyfryzacji zdecydował o przesunięciu obowiązku wdrożenia nowego systemu na 1 października 2024 r. Resort również zapowiada konkretne usprawnienia
Jak dowiedział się DGP, Ministerstwo Rozwoju i Technologii dostrzega konieczność zmian legislacyjnych po ostatnim wyroku TK w sprawie uchwał krajobrazowych. Już teraz samorządy będą musiały zwrócić nałożone kary
Trybunał w przyszłym tygodniu ma rozstrzygnąć, czy firmom zobowiązanym do usunięcia legalnie postawionych reklam należy się odszkodowanie. Dziś przepisy nie przewidują jakiejkolwiek rekompensaty
Przesunięcie do 30 grudnia 2023 r. obowiązku wprowadzenia nowego systemu nie oznacza, że podmioty, które już go uruchomiły, mają czekać. A te, które cały czas nie są gotowe i liczą na kolejny nowo wyznaczony termin, mogą spać spokojnie. Nawet jeśli go nie będzie, to za opóźnienia nie przewidziano kar
Kancelarie komornicze będą wysyłać korespondencję tylko w postaci elektronicznej, a wartość nieruchomości będzie można oszacować nawet bez wchodzenia do mieszkania dłużnika
Automatyczne odbieranie wiadomości, brak możliwości podłączenia nowych skrzynek do systemów kancelaryjnych, obowiązek posiadania dwóch adresów – m.in. te zastrzeżenia adwokatów i radców prawnych przyczyniły się do przesunięcia wdrożenia systemu e-Doręczeń
Rząd zamierza przesunąć nawet na 1 stycznia 2025 r. obowiązek korzystania z doręczeń elektronicznych przez urzędy. Samorządy nadal mają pewne wątpliwości
Usługi rejestrowanego e-doręczenia oraz usługi hybrydowej nie stosuje się, gdy powodem są ograniczenia techniczno-organizacyjne wynikające z objętości korespondencji oraz inne przyczyny mające charakter techniczny. Te wyjątki sformułowano na tyle ogólnie, że już widać chęć pozostania przy korespondencji papierowej
Nie jest jednoznaczne, od kiedy samorządowe jednostki budżetowe będą przesyłać korespondencję poleconą drogą elektroniczną. Czy już od 10 grudnia br. ‒ tak samo jak JST, czy może dopiero od 1 stycznia 2025 r.? Dla Ministerstwa Cyfryzacji kluczowa jest pierwsza data, ale z przepisów ona nie wynika
Stosowanie Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych przez pierwszą grupę podmiotów publicznych wzbudza zainteresowanie działów finansowo-księgowych. Chcą wiedzieć, z jakimi obowiązkami wiąże się wprowadzenie nowego kanału korespondencyjnego i czy trzeba zaktualizować wewnętrzne procedury. W końcu 10 grudnia już niebawem
Wojciech Lamik: Pomimo obaw obowiązek posiadania adresu do e-doręczeń będzie znaczącym krokiem naprzód w wielu aspektach