Bezpieczniej niż przez e-mail
Wojciech Lamik: Pomimo obaw obowiązek posiadania adresu do e-doręczeń będzie znaczącym krokiem naprzód w wielu aspektach
Już 10 grudnia wszyscy radcowie prawni i adwokaci będą musieli obowiązkowo korzystać z systemu doręczeń elektronicznych, czyli cyfrowego odpowiednika listu poleconego. Samorządy zawodowe dopiero niedawno rozpoczęły kampanie informacyjne na ten temat. Czy takie działania nie powinny się odbyć wcześniej?
Na pewno każdy chętny radca prawny przed 10 grudnia będzie mógł przystąpić do szkoleń i być należycie przygotowanym. Kampanie są prowadzone nie tylko przez samorządy na poziomie krajowym, ale i przez poszczególne izby. Dla przykładu Okręgowa Izba Radców Prawnych we Wrocławiu, do której przynależę, 22 listopada przeprowadzi na ten temat szkolenie, przed którego odbyciem każdy zainteresowany radca prawny będzie mógł zgłosić do nas pytania związane z funkcjonowaniem e-doręczeń. Pragnę podkreślić, że również Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało praktyczne materiały, które są dostępne na stronie o e-doręczeniach w zakładce dla przedstawicieli zawodów zaufania publicznego. Znajduje się tam m.in. instruktaż, jak złożyć wniosek o adres i skrzynkę do e-doręczeń, jak poruszać się po panelu użytkownika. Mamy tam dodatkowo filmy instruktażowe. Jest więc szereg materiałów, które mogą pomóc wdrożyć profesjonalnych pełnomocników w problematykę e-doręczeń.