Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 25 listopada 2003 r., sygn. II SA/Kr 2680/00

      Brak rozporządzenia wykonawczego, o którym mowa w art. 31 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz. zatrudnianiu osób niepełnosprawnych /Dz.U. nr 123 poz. 776 ze zm./ nieprzesądza jeszcze o niedopuszezalności stosowania zwolnienia wymienionego w art. 31 ust. 1 pkt 3 ustawy o rehabilitacji zawodowej. Całkowite uzależnienie stosowania przepisu ustawowego od

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 listopada 2000 r., sygn. II SA/Kr 609/98

      Należy odpowiedzieć na pytanie, czy Naczelny Sąd Administracyjny może w oparciu o wyrok Trybunału Konstytucyjnego niezaakceptowany przez Sejm RP i o własną ocenę spornego przepisu ustawy pominąć ten ciągle obowiązujący przepis w swoim orzeczeniu i zastosować wprost normy Konstytucji. Czy w oparciu o takie rozumowanie Sąd jest władny uwzględnić skargę i orzec, że zaskarżona decyzja naruszyła prawo materialne

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 stycznia 2000 r., sygn. II SA/Kr 2088/98

      1. Wartość sprzedaży wyrobów alkoholowych, przesądzająca o ewentualnej zwyżce należnej opłaty jest wyznaczana łącznie dla całej sprzedaży napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, niezależnie od tego czy wzrost dotyczył wszystkich grup napojów czy tylko niektórych. 2. Obowiązek zapłacenia podwyższonej opłaty jest wyznaczany przez wartość sprzedaży wyrobów alkoholowych /netto/, która nie obejmuje podatku

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 grudnia 1999 r., sygn. II SA/Kr 1581/98

      1. Wartość sprzedaży wyrobów alkoholowych przesądzająca o ewentualnej zwyżce należnej opłaty jest wyznaczana łącznie dla całej ich sprzedaży w punkcie sprzedaży, nienależnie od tego, czy wzrost dotyczył wszystkich grup napojów, czy tylko niektórych. 2. Obowiązek zapłacenia podwyższonej opłaty jest wyznaczany przez wartość sprzedaży wyrobów alkoholowych, która nie obejmuje podatku od towarów i usług

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 16 maja 1997 r., sygn. II SA/Kr 476/96

      Opinia zarządu gminy w sprawie zezwolenia na sprzedaży napojów alkoholowych nie wiąże organu wydającego zezwolenie. Podlega jego ocenie w ramach swobodnej oceny materiału dowodowego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 maja 1996 r., sygn. SA/Kr 2884/95

      W "gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych", skoro nie opiera się on o wyraźne upoważnienie ustawowe i jego celem nie jest formułowanie przepisów gminnych, nie można umieszczać norm powszechnie obowiązujących. Art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. nr 35 poz. 230 ze zm./ nie stanowi podstawy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 3 stycznia 1995 r., sygn. SA/Kr 2937/94

      1. Jeżeli cel jest wytyczony przez ustawę wprost, a podmiot realizujący tę właśnie ustawę wykonuje w jej ramach działania nie zmierzające do realizacji tego celu, to można uznać, że działa on niezgodnie z prawem, a nawet bez podstawy prawnej. Takie działania zatem podlegają weryfikacji sądowej. Nie jest to wtedy kontrola celowości, ale kontrola legalności, gdyż akt nie jest weryfikowany z punktu widzenia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 3 stycznia 1995 r., sygn. SA/Kr 1729/94

      1. W przypadku gdy cel jest wytyczony przez ustawę wprost, a podmiot realizujący tę właśnie ustawę wykonuje w jej ramach działania nie zmierzające do realizacji tego celu, to można uznać, że działa on niezgodnie z prawem, a nawet bez podstawy prawnej. Takie działania zatem podlegają weryfikacji sądowej. Nie jest to wtedy kontrola celowości, ale kontrola legalności, gdyż akt nie jest weryfikowany z

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 czerwca 1994 r., sygn. SA/Kr 625/94

      1. Pojęcie regulaminu w prawie administracyjnym odnosi się do aktów wydawanych w ramach tzw. układów odrębnych, należących do sfery wewnętrznej działania administracji. 2. Regulamin nie ma charakteru powszechnie obowiązującego, a skierowany jest do grupy podmiotów podległych jakiemuś typowi szczególnego władztwa administracyjnego. Może on być wprowadzony tam, gdzie istnieje wymagana przez ustawę możliwość

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 marca 1994 r., sygn. SA/Kr 31/94

      1. Nie ma w obowiązującym prawie upoważnienia ustawowego dla organów samorządu terytorialnego, które odnosiłyby się do wydania zakazów spożywania alkoholu w miejscach publicznych. Zatem upoważnienia takiego nie zawiera art. 14 ust. 6 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. nr 35 poz. 230 ze zm./ odnoszący się do regulaminowego zakazu spożywania

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 listopada 1992 r., sygn. SA/Kr 1562/92

      Zmiana podmiotu gospodarczego prowadzącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych nie pozbawia sama przez się zastosowania przesłanek z par. 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Handlu Wewnętrznego i Usług z dnia 6 maja 1983 r. w sprawie szczegółowych zasad usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz trybu wydawania zezwoleń na sprzedaż tych napojów /Dz.U. nr 25 poz. 119 ze zm./ w stosunku do

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00