Pism w sprawach wyborczych lepiej nie wysyłać z Danii
Mimo wcześniejszych zapewnień, że termin 1 października br. zostanie dotrzymany, Ministerstwo Cyfryzacji zdecydowało o jego przesunięciu. Utrzymano roczny okres przejściowy
Mniej placówek całodobowych, droższe listy polecone – zła sytuacja publicznego operatora daje się we znaki adwokatom i radcom prawnym
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej rozstrzygnie, czy zwolnienie z VAT dla niehandlowego importu towarów w przesyłkach wysyłanych spoza Unii przysługuje tylko, gdy ich odbiorca znajduje się na terytorium Polski, czy także wtedy, gdy przebywa w jakimkolwiek innym kraju UE
Przesunięcie do 30 grudnia 2023 r. obowiązku wprowadzenia nowego systemu nie oznacza, że podmioty, które już go uruchomiły, mają czekać. A te, które cały czas nie są gotowe i liczą na kolejny nowo wyznaczony termin, mogą spać spokojnie. Nawet jeśli go nie będzie, to za opóźnienia nie przewidziano kar
Kancelarie komornicze będą wysyłać korespondencję tylko w postaci elektronicznej, a wartość nieruchomości będzie można oszacować nawet bez wchodzenia do mieszkania dłużnika
Automatyczne odbieranie wiadomości, brak możliwości podłączenia nowych skrzynek do systemów kancelaryjnych, obowiązek posiadania dwóch adresów – m.in. te zastrzeżenia adwokatów i radców prawnych przyczyniły się do przesunięcia wdrożenia systemu e-Doręczeń
Rząd zamierza przesunąć nawet na 1 stycznia 2025 r. obowiązek korzystania z doręczeń elektronicznych przez urzędy. Samorządy nadal mają pewne wątpliwości
Usługi rejestrowanego e-doręczenia oraz usługi hybrydowej nie stosuje się, gdy powodem są ograniczenia techniczno-organizacyjne wynikające z objętości korespondencji oraz inne przyczyny mające charakter techniczny. Te wyjątki sformułowano na tyle ogólnie, że już widać chęć pozostania przy korespondencji papierowej
Nie jest jednoznaczne, od kiedy samorządowe jednostki budżetowe będą przesyłać korespondencję poleconą drogą elektroniczną. Czy już od 10 grudnia br. ‒ tak samo jak JST, czy może dopiero od 1 stycznia 2025 r.? Dla Ministerstwa Cyfryzacji kluczowa jest pierwsza data, ale z przepisów ona nie wynika
Stosowanie Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych przez pierwszą grupę podmiotów publicznych wzbudza zainteresowanie działów finansowo-księgowych. Chcą wiedzieć, z jakimi obowiązkami wiąże się wprowadzenie nowego kanału korespondencyjnego i czy trzeba zaktualizować wewnętrzne procedury. W końcu 10 grudnia już niebawem
Wojciech Lamik: Pomimo obaw obowiązek posiadania adresu do e-doręczeń będzie znaczącym krokiem naprzód w wielu aspektach
Samorządy deklarują, że zdążą przed ustawowym terminem, ale nie wszędzie złożono wnioski o elektroniczne adresy do doręczeń i rozpoczęto prace nad dostosowaniem wewnętrznych procedur
Już od 10 grudnia 2023 r. podmioty po raz pierwszy wpisywane w rejestrze przedsiębiorców KRS (np. spółki, stowarzyszenia, fundacje) będą musiały mieć adres do doręczeń elektronicznych. Dzięki temu będą mogły się komunikować z organami publicznymi za pomocą e-skrzynek
Już od 10 grudnia przedstawiciele większości zawodów prawniczych będą musieli korzystać z systemu e-doręczeń. Na razie mają problem ze znalezieniem informacji, jak go wdrożyć
W czasie trwania obecnej umowy z operatorem sądy i prokuratury naliczyły mu już prawie 29,7 mln zł kar umownych, m.in. za nieterminowe doręczenia