Ustawa z 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli podatkowej, o którym mowa w art. 13 ust. 6 u.k.s., tj. do przeprowadzenia czynności kontrolnych w konkretnym zakresie, nie może zostać uznane za równoznaczne w skutkach z udzieleniem upoważnienia, o którym mowa w art. 9a ust. 8 u.k.s., z którym wiąże się zmiana właściwości miejscowej organu w postępowaniu kontrolnym.
Wnioskodawczyni winna posługiwać się identyfikatorem podatkowym NIP a nie PESEL z tego względu, że jest Ona płatnikiem składek ubezpieczeniowych. Zatem we wszystkich sytuacjach i sprawach, w których zobowiązana jest do posługiwania się identyfikatorem podatkowym, powinna podawać swój numer NIP. Dopiero z chwilą, kiedy Wnioskodawczyni przestanie być wspólnikiem spółki jawnej, przy założeniu że nie będzie
Polski organ podatkowy będzie mógł wystąpić do władzy państwa członkowskiego UE właściwej w sprawach podatkowych z wnioskiem o doręczenie pisma osobie przebywającej na terytorium państwa unijnego innego niż polskie (za pokwitowaniem albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej). Może to mieć miejsce, gdy takie doręczenie nie jest możliwe przez polski organ albo gdyby dokonując takiego doręczenia
Od 12 października 2013 r. obowiązuje nowelizacja Ordynacji podatkowej oraz ustawy o kontroli skarbowej. Ustawa wdraża dyrektywę unijną z 15 lutego 2011 r. w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie opodatkowania. Przyjęte rozwiązania usprawnią wymianę informacji między polską administracją podatkową a jej odpowiednikami z innych państw członkowskich UE. Nowelizacja ma poprawić ściągalność
Kosztów sfinansowanych z dotacji nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.
Skoro art. 290 § 1 Ordynacji podatkowej przewiduje obowiązek sporządzenia protokołu kontroli przez kontrolującego, jednoznacznie posługując się w tym przypadku liczbą pojedynczą (podczas gdy w art. 283 § 2 pkt 2 ustawa ta wyraźnie rozróżnia pojęcie kontrolującego i kontrolujących), zaś zgodnie z art. 38 § 1 u.k.s. czynności kontrolnych samodzielnie dokonuje inspektor kontroli skarbowej, to sporządzenie
Art. 79 ust. 1 u.s.d.g., art. 282b Ord. pod. i art. 77 ust. 1 u.s.d.g., są przepisami postępowania.
Do firmy wpływa duża ilość wezwań dotyczących czynności sprawdzających z uwagi na postępowania kontrolne prowadzone u jej kontrahentów. W wezwaniach tych znajdują się również żądania przekazania dokumentów, które dotyczą rozliczeń podatkowych naszej firmy, np. rejestry VAT, deklaracje VAT-7 czy dowody zapłaty VAT z deklaracji. Czy organy podatkowe są uprawnione do żądania w ramach czynności sprawdzających
Celem postępowania podatkowego jest realizacja wynikającego z obowiązku podatkowego zobowiązania podatkowego, a zaliczyć do niego należy te czynności organów i stron (uczestników) postępowania, które zmierzają do ustalenia zobowiązania podatkowego i jego dobrowolnego wykonania. Jest to zatem szczególny rodzaj postępowania administracyjnego. W ścisłym, formalnym znaczeniu, postępowanie podatkowe rozpoczyna
Jednym z celów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej było zagwarantowanie przedsiębiorcy, że jego firma nie będzie paraliżowana wielokrotnymi, równoczesnymi, długotrwałymi kontrolami. Tak rozumiana kontrola to czynności organu kontrolującego w siedzibie przedsiębiorstwa, polegające na bezpośrednim poznaniu działalności przedsiębiorcy, związane min. z zapoznaniem się z dokumentacją i zabezpieczeniem
Przekształcenie Wnioskodawcy jako spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę jawną nie spowoduje zmiany numeru NIP nadanego uprzednio Wnioskodawcy.
Czy spółce z ograniczoną odpowiedzialnością powstałej z przekształcenia Spółdzielni Pracy nadany zostanie nowy numer identyfikacji podatkowej NIP?
Korekta deklaracji, nawet jeśli uwzględnia wytyczne z protokołu kontroli, nie jest wiążąca dla urzędu w dalszych etapach postępowania. Organ skarbowy zawsze ma prawo do podejmowania czynności sprawdzających zmierzających do ustalania prawidłowego stanu faktycznego.
Czy przekształcenie spółki z o.o. w spółkę jawną na podstawie art. 551 następnych Kodeksu spółek handlowych, nie spowoduje zmiany numeru NIP?
1. Z jednej strony "postępowanie kontrolne" i "kontrola podatkowa" to dwa różne pojęcia, z drugiej zaś postępowanie kontrolne tak jak i postępowanie podatkowe nie musi łączyć się z prowadzeniem kontroli podatkowej. Organ kontroli skarbowej, tak jak i organ podatkowy, nie ma obowiązku wszczynania w każdym przypadku kontroli podatkowej. Ocena, czy istnieje konieczność podjęcia kontroli podatkowej należy