Liczy się wiedza organu, a nie źródło żądanej informacji
Prezes Trybunału Konstytucyjnego nie może się zasłaniać przepisami o dostępie do akt postępowania. Jeżeli ma stosowną wiedzę, musi udzielić żądanych informacji
Prezes Trybunału Konstytucyjnego nie może się zasłaniać przepisami o dostępie do akt postępowania. Jeżeli ma stosowną wiedzę, musi udzielić żądanych informacji
Dostęp do informacji publicznej może pomóc zdać egzaminy, a także zwiększyć transparentność uczelni wyższych
Dla uznania informacji za objęte tajemnicą przedsiębiorcy nie wystarcza samo przejawienie woli zachowania jej jako nierozpoznawalnej przez osoby trzecie; konieczne jest również wykazanie, że dana informacja posiada wartość gospodarczą, której ujawnienie mogłoby negatywnie wpłynąć na sytuację podmiotu.
Prawo do informacji o środowisku obejmuje także dane dotyczące konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które mają bezpośredni wpływ na stan i ochronę środowiska.
Informacje dotyczące procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag, wniosków i postulatów strony społecznej w kwestiach gospodarki leśnej, które mają wpływ na stan środowiska, mieszczą się w pojęciu informacji o środowisku i podlegają udostępnieniu zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie.
Informacje dotyczące podejmowanych przez stronę społeczną wniosków, postulatów i uwag w sprawach związanych z gospodarką leśną, które miały miejsce poza procesem tworzenia planu urządzenia lasu, są informacjami o środowisku, podlegającymi udostępnieniu na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie.
Większość zapytanych przez DGP prawników dostrzega potrzebę wprowadzenia nadzoru nad dostępem sędziów do informacji niejawnych. Zaznaczają jednak, że nie może to godzić w niezawisłość
Informacje dotyczące decyzji biznesowych spółki prawa handlowego, niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadań publicznych, nie stanowią informacji publicznej w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Koła łowieckie jako podmioty wykonujące zadania publiczne są zobowiązane do udostępniania informacji publicznej na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej, dotyczących ich działalności, w tym protokołów walnych zgromadzeń i posiedzeń zarządu, o ile dokumenty te odnoszą się do wykonywania przez nie zadań publicznych.
Przepisy zobowiązujące sędziów do ujawniania informacji o tym, do jakiego stowarzyszenia należą, naruszają prawo do poszanowania życia prywatnego – uważa resort sprawiedliwości i przygotowuje projekt ich uchylenia
Decyzja organu administracji publicznej o odmowie udostępnienia informacji publicznej na podstawie przepisów szczególnych musi być poprzedzona szczegółową analizą, czy zakres tych przepisów faktycznie wyłącza zastosowanie ustawy o dostępie do informacji publicznej, a sama informacja nie została już upubliczniona w innych źródłach dostępnych publicznie.