Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 14 listopada 2023 r., sygn. I SA/Bd 437/23

Kara administracyjna

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Leszek Kleczkowski (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Tomasz Wójcik Asesor WSA Joanna Ziołek po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 14 listopada 2023 r. sprawy ze skargi M. B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 16 czerwca 2023 r. nr BP.501.148.2023.2065.PO15.418233 w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. W. Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na skarżącego karę pieniężną w wysokości [...] zł.

Po rozpatrzeniu odwołania, decyzją z dnia [...] r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu organ podał, że w dniu [...] r. na drodze ekspresowej S5 zatrzymano do kontroli pojazd chłodnię marki RENAULT. Pojazdem kierował K. W., wykonując krajowy transport drogowy ładunku podzielnego w postaci świeżego mięsa drobiowego umieszczonego na 20 paletach - na trasie S. K. - L., w imieniu i na rzecz przedsiębiorcy drogowego M. B., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą P.H.U. M. M. B.. Kierowca nie posiadał i tym samym nie okazał do kontroli żadnego zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

Organ wskazał, że w trakcie kontroli wykonano pomiar nacisków osi i rzeczywistej masy całkowitej kontrolowanego zespołu pojazdów przy użyciu przenośnej wagi samochodowej METEOR, składającej się dwóch połączonych ze sobą przenośnych platform ważących, przeznaczonej, zatwierdzonej i zalegalizowanej jako urządzenie do ważenia pojazdów w ruchu, tj. dynamicznych pomiarów nacisków osi pojedynczych i wielokrotnych oraz mas całkowitych pojazdów uczestniczących w ruchu drogowym, a także w miejscu wyposażonym w odpowiednie zagłębienia do umieszczenia w nim platform wagowych (dół fundamentowy). Wagi te w dniu kontroli drogowej posiadały świadectwo legalizacji. Miejsce ważenia legitymowało się protokołem z pomiaru pochylenia terenu na stanowisku ważenia pojazdów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00