Orzeczenie
Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 5 lipca 2023 r., sygn. I SA/Bk 196/23
Interpretacje podatkowe; Podatek od nieruchomości
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Małgorzata Anna Dziemianowicz, Sędziowie sędzia WSA Marcin Kojło (spr.), asesor sądowy WSA Justyna Siemieniako, Protokolant st. sekretarz sądowy Renata Kryńska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 5 lipca 2023 r. sprawy ze skargi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Śniadowie na interpretację indywidualną Wójta Gminy Śniadowo z dnia 25 kwietnia 2023 r. w przedmiocie opodatkowania podatkiem od nieruchomości budynków i gruntów wchodzących w skład infrastruktury wodno-kanalizacyjnej będących własnością Gminy Śniadowo 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w pkt 2 i 3; 2. zasądza od Wójta Gminy Śniadowo na rzecz strony skarżącej Zakładu Gospodarki Komunalnej w Śniadowie kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Zakład Gospodarki Komunalnej w Ś. (dalej również jako "Wnioskodawca", "Zakład") zwrócił się do Wójta Gminy Ś. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczących podatku od nieruchomości.
We wniosku wskazano, że Wnioskodawca jest jednostką organizacyjną (zakładem budżetowym) Gminy, wykonującą zadania Gminy o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Zakład jest wyodrębnionym pod względem organizacyjnym
i finansowym zakładem budżetowym Gminy. Zakład jest administratorem należącej do Gminy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, w skład której wchodzą sieci wodociągowe i kanalizacyjne, hydrofornie, oczyszczalnie i przepompownie ścieków (dalej: "Infrastruktura").
We wniosku wskazano, że w latach 2021-2023 na terenie Gminy obowiązuje taryfa za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
Z analizy treści tabel alokacji zamieszczonych we wnioskach taryfowych dotyczących tej taryfy oraz taryf obowiązujących w latach poprzednich (tj. w latach 2017-2020) wynika, że nie założono marży zysku w tychże okresach rozliczeniowych. Przewidywana marża został ustalona na poziomie zerowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right