Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 29 czerwca 2023 r., sygn. II SA/Sz 479/23
Zagospodarowanie przestrzenne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 29 czerwca 2023 r. sprawy ze sprzeciwu Spółki A na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] kwietnia 2023 r. nr [...] w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala sprzeciw.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia 16 stycznia 2023 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 50
ust. 1, w związku z art. 4 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r., poz. 503 ze zm., zwanej dalej: "u.p.z.p."), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm., zwanej dalej: "k.p.a."),
po rozpatrzeniu wniosku P. Spółki z o.o. z siedzibą W. (zwanej dalej: "stroną" lub "skarżącą"), Burmistrz L. (zwany dalej: "organem I instancji") odmówił ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego na części działki nr [...], obr. K. , gmina L., dla inwestycji polegającej na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej operatora [...] "[...][...]" nr [...]
Przedstawiając w uzasadnieniu decyzji motywy podjętego rozstrzygnięcia organ I instancji wskazał, że w dniu 26 lipca 2022 r. wpłynął wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla wyżej wskazanej inwestycji. Powodem odmownego rozpatrzenia sprawy było planowanie lokalizacji przedmiotowej inwestycji na części działki gruntu, przy czym organ I instancji nie znalazł żadnych przesłanek faktycznych przemawiających za tak przyjętą koncepcją planowania wnioskowanej zabudowy. Jednocześnie organ wskazał, że nie budzi jego zdaniem żadnych wątpliwości, iż realizacja przedmiotowej inwestycji, polegająca na budowie stacji bazowej telefonii o całkowitej wysokości 61,95 m, spowoduje oddziaływanie poza teren inwestycji. Organ uznał, że w punkcie 7.7 wniosku inwestor skupił się wyłącznie na oddziaływaniu pola elektromagnetycznego anten na istniejące miejsca dostępne dla ludności. Jednocześnie całkowicie zignorowano inne oddziaływania samej wieży kratowej o wysokości prawie62 m, na której będą zlokalizowane anteny, jak np. oddziaływanie na krajobraz, estetykę, czy zacienienie (także sąsiednich działek). Również załączona do wniosku analiza występowania obszaru pól E-M o poziomach gęstości mocy większych lub równych wartościom określonym w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 grudnia 2019 r.
-
keyboard_arrow_right