Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 10 listopada 2022 r., sygn. III SA/Lu 293/22

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Marcinowski (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Drwal Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak po rozpoznaniu w dniu 10 listopada 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi M. K. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] kwietnia 2022 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 13 kwietnia 2022 r., nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej z dnia 17 grudnia 2021 r., nr [...] wymierzającą M. K. karę pieniężną.

Zaskarżona decyzja wydana została w następującym stanie sprawy.

W dniu 13 sierpnia 2021 r. funkcjonariusze Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej Oddziału Celnego Drogowego w Koroszczynie podczas kontroli pojazdu członowego o numerach rejestracyjnych [...], dokonali pomiaru dynamicznego obciążenia osi, masy całkowitej oraz wymiarów zewnętrznych pojazdu. Kontrolowanym pojazdem T. K. wykonywał w imieniu i na rzecz skarżącego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą [...] "[...]" M. K., przejazd w ramach międzynarodowego transportu drogowego rzeczy w postaci jałówek w ilości 34 sztuk (ładunek podzielny).

Wynik dynamicznego ważenia obciążenia osi pojazdu, opisany w protokole nr [...], wykazał, że łączny nacisk grupy osi składającej się z trzech osi nienapędowych wyniósł: 24150 kg, (8050 kg, 8000 kg, 8100 kg), co oznaczało przekroczenie dopuszczalnego nacisku grupy osi (wynoszącego 24000 kg) o 150 kg.

Dodatkowo, w wyniku statycznego ważenia pojazdu uzyskano dane dotyczące masy całkowitej pojazdu, która wynosiła 41760 kg, co wskazywało na przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 1760 kg.

Kierowca nie skorzystał z możliwości powtórnego ważenia pojazdu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00