Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 27 kwietnia 2021 r., sygn. III SA/Lu 1127/20

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Ibrom (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Drwal Sędzia WSA Iwona Tchórzewska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 27 kwietnia 2021 r. sprawy ze skargi W. L. z siedzibą [...] na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] września 2020 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Naczelnika [...] Urzędu Celno-Skarbowego w [...] z dnia [...] 2020 r. nr [...]; II. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej na rzecz W. L. z siedzibą w [...] kwotę [...]zł ([...] złotych) z tytułu zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] 2020 r., nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. P. z [...] r., nr [...] o wymierzeniu W. L. z siedzibą w Ł. (U. ) kary pieniężnej w wysokości 15 000 zł za przejazd po drogach publicznych pojazdu nienormatywnego bez zezwolenia kategorii VII.

Podstawę faktyczną powyższego rozstrzygnięcia stanowiły następujące ustalenia.

W dniu [...] r. na terenie przejścia granicznego w D. poddany został kontroli zespół pojazdów o numerze rejestracyjnym [...], kierowcą którego był S. H.. Kontrolowanym pojazdem wykonywany był przejazd w ramach międzynarodowego przewozu drogowego na rzecz W. L. z siedzibą w Ł. (dalej jako "skarżąca", "strona"). W części ładunkowej naczepy znajdował się towar w postaci podnośnika o wadze 23100 kg. W trakcie kontroli stwierdzono przekroczenie nacisku trzeciej osi pojazdu będącej składową grupy dwóch osi, w której jedna jest osią napędową, a druga osią nienapędową (odległość między osiami składowymi wynosiła 1,31 m) o 1980 kg (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 20,84%), przy dopuszczalnym przewidzianym przepisami prawa nacisku osi składowej wchodzącej w skład grupy osi wynoszącym 9,5 tony dla każdej osi. W wyniku przeprowadzonego pomiaru uzyskano także dane dotyczące masy całkowitej pojazdu - 47280 kg. Wyniki uzyskane z przeprowadzonego pomiaru masy statycznej pojazdu, wskazały przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 7280 kg (18,2%). Pomiar innych parametrów pojazdu wskazywał na przekroczenie o 25 cm (1,33%) długości pojazdu oraz przekroczenie o 25 cm (6,25%) jego wysokości. Wynik pomiaru rzeczywistych parametrów zewnętrznych pojazdu opisany został w pkt 5c protokołu nr [...]

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00