Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 marca 2022 r., sygn. VII SA/Wa 2224/21

Nadzór budowlany

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Wojciech Sawczuk, Sędziowie sędzia WSA Artur Kuś, sędzia WSA Izabela Ostrowska (spr.), , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 2 marca 2022 r. sprawy ze skargi P S.A. w [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...]sierpnia 2021 r. znak [...] w przedmiocie nakazu usunięcia nieprawidłowości w stanie technicznym obiektu oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] sierpnia 2021 r., znak: [...], Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego (dalej: "organ II instancji", "GINB") na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm., dalej: "k.p.a."), po rozpatrzeniu odwołania P.S.A. (dalej: "skarżąca") od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dalej: "organ I instancji") z dnia [...] czerwca 2021 r., znak: [...] - utrzymał w mocy rozstrzygnięcie organu I instancji.

Z akt postępowania administracyjnego wynika, że w dniu [...] maja 2021 r. przeprowadzono z urzędu kontrolę stanu technicznego nieużytkowanego wiaduktu drogowego znajdującego się w km 115,539 linii kolejowej nr [...][...] w miejscowości [...] na działkach nr [...] i [...], obręb [...], jednostka ewidencyjna [...], będących w użytkowaniu wieczystym P. S.A.

Decyzją z [...] czerwca 2021 r" znak: [...], [...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał P. S. A. (dalej: "skarżąca") w terminie do 30 września 2021 r., usunięcie nieprawidłowości w stanie technicznym ww. nieużytkowanego wiaduktu drogowego, poprzez:

- usunięcie odspojonych fragmentów betonu z dolnej części pomostu i gzymsów w przęśle środkowym,

- zamocowanie w przęśle środkowym na fragmentach dolnej części płyty, wzdłuż połączeń międzybelkowych i na gzymsach, siatki stalowej ocynkowanej (lub z PCV) o oczkach max. 10x10 mm, zabezpieczającej przed spadaniem fragmentów betonu na tory.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00