Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 16 września 2021 r., sygn. II SA/Op 223/21

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Sobieralski Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Bogusz Sędzia WSA Daria Sachanbińska (spr.) Protokolant st. insp. sądowy Katarzyna Stec po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 września 2021 r. sprawy ze skargi M. B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 4 grudnia 2020 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez M. B. (zwanego dalej skarżącym) jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego (w skrócie: GITD) z dnia 4 grudnia 2020 r., nr [...], którą utrzymano w mocy decyzję Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (w skrócie: OWITD) z dnia 14 sierpnia 2020 r., nr [...], nakładającą na skarżącego karę pieniężną w wysokości 6.500 zł za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Zawiadomieniem z dnia 9 marca 2020 r., doręczonym skarżącemu w dniu 17 marca 2020 r., OWITD poinformował skarżącego o zamiarze wszczęcia kontroli i wskazał, jaki okres zostanie objęty kontrolą, oraz przedstawił w 22 punktach szczegółowy wykaz dokumentów, które należy przygotować na dzień rozpoczęcia kontroli.

W dniach od 1 czerwca 2020 r. do 17 czerwca 2020 r. przeprowadzono kontrolę w przedsiębiorstwie prowadzonym przez skarżącego, której przedmiotem było przestrzeganie przepisów dotyczących okresów prowadzenia pojazdu i obowiązkowych przerw oraz czasu odpoczynku kierowcy. Kontrolą objęto okres od 1 lipca 2019 r. do 31 marca 2020 r. Zgodnie z okazanymi dokumentami przedsiębiorca w okresie 6 miesięcy przed dniem rozpoczęcia kontroli zatrudniał 0 kierowców i osobiście wykonywał przewozy drogowe w imieniu i na rzecz przedsiębiorstwa. Czynności kontrolne zostały utrwalone w protokole kontroli z dnia 17 czerwca 2020 r., nr [...], wraz z opisem stwierdzonego naruszenia. Skarżący wniósł zastrzeżenia do protokołu kontroli, wyjaśniając, że podjął kroki w celu sczytania danych z tachografu, jednakże bez powodzenia, ponieważ nie jest właścicielem pojazdu od października 2019 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00