Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 20 lipca 2021 r., sygn. II SA/Rz 612/21

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Piotr Godlewski Sędziowie WSA Elżbieta Mazur - Selwa /spr./ WSA Maciej Kobak po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 20 lipca 2021 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Nisku na uchwałę Rady Gminy Krzeszów z dnia 6 marca 2019 r. nr V/34/19 w przedmiocie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy i Miasta Nisko I. stwierdza nieważność § 6, § 7, § 11 ust. 1, § 13 ust. 6, załącznika do uchwały Rady Gminy Krzeszów z dnia 6 marca 2019 r. nr V/34/19 II. w pozostałej części skargę oddala

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi Prokuratora Rejonowego w Nisku, dalej "Prokurator", jest uchwała Rady Gminy Krzeszów, dalej "Rada Gminy", z 6 marca 2019 r. nr V/34/19, w sprawie przyjęcia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Krzeszów, dalej "Regulamin", podjęta na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 994, ze zm., dalej "u.s.g.") oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1437 ze zm., dalej "ustawa").

Prokurator w skardze na uchwałę z 6 marca 2019 r. zaskarżył ją w części dotyczącej § 6, § 7, § 10 ust. 2, § 11 ust. 1, § 13 ust. 6, zarzucając jej:

- istotne naruszenie przepisu prawa materialnego, tj. art. 19 ust. 5 pkt 2 i 5 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu poprzez przekroczenie delegacji ustawowej i określenie w § 6 i § 7 Regulaminu formy i treści wniosku o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków, w sytuacji, gdy z przywołanych przepisów nie wynika uprawnienie dla rady gminy do określenia w regulaminie formy i treści takiego wniosku;

- istotne naruszenie przepisu prawa materialnego, tj. art. 19 ust. 5 pkt 2 i 5 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu poprzez przekroczenie delegacji ustawowej i określenie w § 10 ust. 2 Regulaminu formy i treści wniosku o przyłączenie do sieci, w sytuacji, gdy z przywołanych przepisów nie wynika uprawnienie dla rady gminy do określenia w regulaminie formy i treści wniosku o przyłączenie do sieci;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00