Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 29 lipca 2020 r., sygn. II SA/Bd 79/20

Oświata

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Renata Owczarzak Sędziowie sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz (spr.) sędzia WSA Grzegorz Saniewski Protokolant starszy sekretarz sądowy Elżbieta Brandt po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 lipca 2020 r. sprawy ze skargi A. C. na czynność Burmistrza Miasta i Gminy [...] z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zawarcia umowy o zwrot kosztów przejazdu niepełnosprawnego dziecka do szkoły 1. stwierdza bezskuteczność zaskarżonej czynności, 2. zasądza od Burmistrza Miasta i Gminy [...] na rzecz A. C. kwotę [...] ([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia [...] lipca 2019 r. A. C. (skarżąca) zwróciła się do Burmistrza Miasta i Gminy, o zwrot kosztów dojazdu prywatnym samochodem jej niepełnosprawnego dziecka W. C. ur. [...].06.2010 r. do najbliższej szkoły podstawowej - Niepublicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi [...] w G.. Do wniosku załączyła orzeczenie z dnia [...] czerwca 2019 r., nr [...], wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w G., w którym Zespół Orzekający tej poradni orzekł względem W.C., zamieszkałej w R. , potrzebę kształcenia specjalnego na okres od [...] września 2019 r. do końca I etapu edukacyjnego, z uwagi na niepełnosprawność z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. W orzeczeniu stwierdzono m.in., że z uwagi na niepełnosprawność pod postacią zespołu Aspergera najkorzystniejszą formą kształcenia specjalnego dla uczennicy jest szkoła ogólnodostępna z oddziałami integracyjnymi, co pozwoli na optymalizację procesu dydaktyczno-wychowawczego oraz stworzenie korzystniejszych warunków do dalszego rozwoju społeczno-emocjonalnego i poznawczego. Dalej wymieniono zalecane zajęcia edukacyjne w kontakcie indywidualnym, w tym podjęcie terapii sensorycznej i psychologicznej. W orzeczeniu zaznaczono, że ww. orzeczenie wydane zostało na skutek wniosku skarżącej o wydanie nowego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i uchylenie poprzedniego z uwagi na potrzebę zmiany dotychczasowych zaleceń; odnotowano, że ww. orzeczenie uchyla orzeczenie nr [...] o potrzebie kształcenia specjalnego z dnia [...] kwietnia 2018 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00