Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 lutego 2020 r., sygn. III SA/Wa 2086/19
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Beata Sobocha, Sędziowie sędzia WSA Matylda Arnold-Rogiewicz (sprawozdawca), sędzia WSA Jacek Kaute, Protokolant referent Agnieszka Dominiak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 lutego 2020 r. sprawy ze skargi L.M. [...] Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 lipca 2019 r. nr 0114-KDIP2-2.4010.239.2019.1.PP w przedmiocie podatku dochodowego do osób prawnych oddala skargę
Uzasadnienie
L. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej zwana "Stroną", "Spółką" lub "Skarżącą") złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania wydatków na usługi consultingowe za koszty związane z ogólną działalnością operacyjną.
Skarżąca opisując stan faktyczny wskazała, że jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie opieki zdrowotnej. Spółka w związku z nieustannym rozwojem prowadzi prace mające na celu pozyskanie oraz otwarcie placówek w nowych lokalizacjach. Jest to też związane z koniecznością odpowiedzi na zapotrzebowanie Pacjentów i poszerzanie oferty produktowej. W prowadzonej działalności możliwości zwiększenia udziału w rynku to:
1) otwieranie nowych lokali (Centrów Medycznych, szpitali), co sukcesywnie wykonuje Spółka, jak również,
2) sposób oparty na przejmowaniu innych placówek, klinik i gabinetów funkcjonujących na rynku w formie oddzielnych podmiotów prawnych poprzez nabycie ich udziałów/akcji bądź w formie nabycia przedsiębiorstwa (lub zorganizowanej jego części).
Skarżąca podkreśliła, iż sposób nr 2 opisany powyżej, wiąże się z pozytywnym odbiorem Pacjentów poprzez wykorzystanie dotychczasowej lokalizacji, wprowadzenie prestiżowej marki/loga Spółki. Doceniany przez Pacjentów jest system obsługi, interfejs i dostępność Specjalistów. Spółka zyskuje czas i środki, ponieważ nie przeznacza ich na wyszukanie lokalizacji, dostosowanie do świadczenia usług medycznych lokali i działalność marketingową na informowanie o nowych lokalizacjach.