Interpretacja indywidualna z dnia 18.07.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.239.2019.1.PP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.239.2019.1.PP
w zakresie uznania wydatków na usługi consultingowe za koszty związane z ogólną działalnością operacyjną
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2019 r. (data wpływu 5 czerwca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania wydatków na usługi consultingowe za koszty związane z ogólną działalnością operacyjną jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania wydatków na usługi consultingowe za koszty związane z ogólną działalnością operacyjną.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie opieki zdrowotnej. Spółka w związku z nieustannym rozwojem prowadzi prace mające na celu pozyskanie oraz otwarcie placówek w nowych lokalizacjach. Jest to też związane z koniecznością odpowiedzi na zapotrzebowanie Pacjentów i poszerzanie oferty produktowej. W prowadzonej działalności możliwości zwiększenia udziału w rynku to:
- otwieranie nowych lokali (Centrów Medycznych, szpitali), co sukcesywnie wykonuje Spółka, jak również
- sposób oparty na przejmowaniu innych placówek, klinik i gabinetów funkcjonujących na rynku w formie oddzielnych podmiotów prawnych poprzez nabycie ich udziałów/akcji bądź w formie nabycia przedsiębiorstwa (lub zorganizowanej jego części).
Sposób nr 2 opisany powyżej, wiąże się z pozytywnym odbiorem Pacjentów poprzez wykorzystanie dotychczasowej lokalizacji, wprowadzenie prestiżowej marki/loga Spółki. Doceniany przez Pacjentów jest system obsługi, interfejs i dostępność Specjalistów. Spółka zyskuje czas i środki, ponieważ nie przeznacza ich na wyszukanie lokalizacji, dostosowanie do świadczenia usług medycznych lokali i działalność marketingową na informowanie o nowych lokalizacjach.