Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 19 listopada 2019 r., sygn. III SA/Gl 742/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzanna Sałuda, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik (spr.), Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć, Protokolant Specjalista Agnieszka Górecka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 listopada 2019 r. sprawy ze skargi "A" sp. z o.o. w S. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w Katowicach z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie wypłaty świadczeń pracowniczych uchyla zaskarżoną decyzję.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] r. o nr [...] Okręgowy Inspektor Pracy w Katowicach (dalej też jako: OIP), po rozpatrzeniu odwołania A Sp. z o.o. w S. (dalej: Strona, Skarżący) od decyzji nr [...] zawartej w nakazie z dnia [...] r. o nr rej.; [...] w sprawie wypłaty świadczeń pracowniczych - utrzymał w mocy powyższą decyzję.

W podstawie prawnej powołał art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096; dalej Kpa) i art. 19 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 623).

W uzasadnieniu wyjaśnił, że w wyniku kontroli przeprowadzonej u Sttrony inspektor pracy skierował nakaz z [...] r., nr rej.: [...] , w którym decyzją nr [...] nakazał: Wypłacić D.M. należne wynagrodzenie za czas choroby za grudzień 2018 roku w wysokości [...] złotych brutto; decyzja podlegała natychmiastowemu wykonaniu z mocy art. 11 pkt 7 ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

W odwołaniu Strona wskazała, że zwolnienie lekarskie pana D.M. do dnia 18 marca 2019 r. nie zostało wprowadzone do systemu elektronicznego ZUS. Pracownik dostarczył papierowe zwolnienie lekarskie, które zostawił po godzinach pracy spółki w pomieszczeniu ochrony obiektu, a to jest firma zewnętrzna i nie ma w zakresie obowiązków przyjmowania i przekazywania poczty pracowników. Ostatecznie zwolnienie lekarskie do działu kadr wpłynęło w dniu 12 grudnia 2018 r. Zatem wobec powyższych faktów Zarząd spółki podjął decyzję o zawieszeniu wypłaty wynagrodzenia za czas przedmiotowego L-4 do czasu uzupełnienia informacji w systemie ZUS i wniósł o uchylenie nakazu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00