Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 2 października 2019 r., sygn. II SA/Sz 708/19

Działalność gospodarcza

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Strzelecka-Kuligowska Sędziowie Sędzia WSA Renata Bukowiecka-Kleczaj (spr.), Sędzia WSA Patrycja Joanna Suwaj Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Skrzetuska-Gajos po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 2 października 2019 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego na uchwałę Rady Miejskiej w Białym Borze z dnia 24 sierpnia 2018 r. nr XLII/302/2018 w przedmiocie ustalenia zasad usytuowania na terenie gminy Biały Bór miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oddala skargę.

Uzasadnienie

Prokurator Rejonowy w S. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie skargę na uchwałę nr XLII/302/2018 Rady Miejskiej

w Białym Borze z dnia 24 sierpnia 2018 r. w sprawie ustalenia zasad usytuowania

na terenie gminy Biały Bór miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

(Dz. Urz. Woj. Zach. z 2018 r., poz. 4066).

Zaskarżonej uchwale Prokurator zarzucił naruszenie przepisów preambuły oraz art. 1 i 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości

i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2018 r., poz. 2137) a także art. 31 ust. 3 w zw. z art. 68 Konstytucji RP, poprzez przyjęcie przez Radę Miejską odległości minimalnej 15 metrów pomiędzy punktem sprzedaży i podawania napojów alkoholowych a obiektem chronionym.

Prokurator wniósł o stwierdzenie nieważności § 1 pkt 1 zaskarżonej uchwały jako sprzecznego z prawem oraz stwierdzenie, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku Sądu.

W uzasadnieniu skargi Prokurator podniósł, że przy podejmowaniu uchwały doszło do naruszenia przez Radę Miejską w Białym Borze obowiązku realizacji zadań, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Przyjęta przez Radę Miejską odległość minimalna 15 metrów od obiektów chronionych oznacza bardzo bliskie, bezpośrednie sąsiedztwo z takimi obiektami. Tym bardziej biorąc pod uwagę przyjęty sposób pomiaru, tj. "najkrótszą drogą".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00