Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 2 października 2019 r., sygn. I SA/Kr 852/19

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia: WSA Grażyna Firek (spr.) Sędziowie: WSA Inga Gołowska WSA Urszula Zięba Protokolant: Specjalista Małgorzata Kruszec po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 października 2019 r. sprawy ze skargi P. L. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 14 maja 2019 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług skargę oddala

Uzasadnienie

W wydanej dnia 14 maja 2019 r. interpretacji indywidualnej Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że stanowisko P. L. (dalej oznaczanego również jako wnioskodawca lub strona skarżąca) przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów

i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku VAT naliczonego

w związku z centralizacją rozliczeń Powiatu wraz z jego jednostkami organizacyjnymi, nie jest prawidłowe.

We wniosku P. L. wyjaśnił, że od 2011 r. prowadzi Krytą Pływalnię zorganizowaną jako Wydział Starostwa Powiatowego, a dla przychodów i kosztów pływalni prowadzi odrębną ewidencję księgową i odrębne rejestry VAT. Do momentu centralizacji podatku VAT (do 31.12.2016 r.) cała działalność Krytej Pływalni była opodatkowana podatkiem VAT (bilety wstępu na basen 8%, wynajem pomieszczeń 23%). Powiat korzystał z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w wysokości 100%, istniała możliwość 100% przyporządkowania podatku naliczonego do dochodów opodatkowanych. W związku z centralizacją podatku VAT, usługi świadczone między powiatem a jego jednostkami stały się stosownie do przepisów o VAT tzw. usługami niepodlegającymi opodatkowaniu, rozliczane nie fakturą, a notą. Tak więc na Pływalni pojawiła się sprzedaż poza VAT - niepodlegająca opodatkowaniu VAT - sprzedaż biletów wstępu dla jednostek organizacyjnych.

P. L. zadał pytanie: czy zmiana rozliczeń między jednostkami budżetowymi w obrębie tej samej jednostki samorządu terytorialnego - zmiana z formy opodatkowanej na neutralną dla VAT jest zmianą przeznaczenia budynku pływalni - zmianą stopnia wykorzystania budynku do celów działalności gospodarczej i czy w przypadku opisanym powyżej P. L., mając w 2018r. przychody ze sprzedaży biletów rozliczane notą (sprzedaż biletów dla swoich jednostek organizacyjnych), powinien zrobić korektę podatku VAT, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT? W ocenie Powiatu nie doszło do zmiany przeznaczenia budynku

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00