Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 24 września 2019 r., sygn. III SA/Lu 203/19

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak (sprawozdawca) Sędziowie: WSA Robert Hałabis WSA Iwona Tchórzewska Protokolant: Asystent sędziego Katarzyna Sugier po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 24 września 2019 r. sprawy ze skargi P. B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2019 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lutego 2019 r., znak [...], Główny Inspektor Transportu Drogowego uchylił decyzję P. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2018 r., nr [...], nakładającą karę pieniężną

w wysokości 11 150 zł na P. B. (skarżącego) prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe B. T. P. B., jednocześnie nakładając na niego karę pieniężną

w wysokości 11 050 zł.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie sprawy.

W dniu [...] listopada 2018 r. na drodze krajowej nr [...] w miejscowości P. dokonano kontroli drogowej pojazdu marki Volvo o nr rej. [...], kierowanym przez K. K., oraz naczepy marki Kaessboher

o nr rej. [...] Pojazdem wykonywany był międzynarodowy transport drogowy rzeczy na podstawie licencji nr [...], dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy. Przewóz wykonywany był w imieniu i na rzecz P. B.. Przebieg kontroli został utrwalony w protokole kontroli nr [...] z dnia [...] 2018 r.

W toku kontroli stwierdzono następujące naruszenia: a) podłączenie do tachografu niedozwolonego urządzenia lub przedmiotu wykonanego lub przeznaczonego do celów podrabiania lub przerabiania danych rejestrowanych przez tachograf lub korzystaniu z tego urządzenia lub przedmiotu; b) skrócenie wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego - zarówno w przypadku załogi jednoosobowej, jak i załogi kilkuosobowej o 1 godz.; c) przekroczenie dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 10 godzin w sytuacji, gdy jego wydłużenie w danym tygodniu było dozwolone 1) o czas do mniej niż 1 godziny; 2) o czas od 1 godziny do mniej niż 2 godzin; 3) za każdą rozpoczętą godzinę od 2 godzin, poprzez prowadzenie pojazdu przez 13 godz., co w konsekwencji doprowadziło do przekroczenia maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu o 3 godz. oraz przekroczenie dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 10 godz. o 2 min.; d) skrócenie dzielonego dziennego czasu odpoczynku - o 6 min.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00