Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 6 sierpnia 2019 r., sygn. I SA/Gl 519/19

Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Pindel, Sędziowie WSA Agata Ćwik-Bury, Beata Machcińska (spr.), Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 sierpnia 2019 r. sprawy ze skargi A Sp. z o.o. w C. na interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi A Sp. z o.o. w C. (dalej: "skarżący") jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "organ") z dnia [...] r., nr [...] wydana w przedmiocie podatku od towarów i usług.

Stan sprawy przedstawia się następująco.

1. W dniu 23 listopada 2018 r. do organu wpłynął wniosek skarżącego datowany na 22 listopada 2018 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej opodatkowania podatkiem od towarów i usług rekompensaty otrzymanej tytułem zwrotu kosztów realizacji usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Opisując we wniosku zdarzenie przyszłe, skarżący podał, że jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, komunalną spółką prawa handlowego powstałą z przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego. Dalej wyjaśnił, że jedynym jego udziałowcem jest Gmina. Wskazał też, że w przeważającej mierze prowadzi działalność w zakresie użyteczności publicznej, w tym m. in. w zakresie lokalnego transportu zbiorowego (jako podmiot wewnętrzny).

Koncentrując się następnie na tym aspekcie swej aktywności, skarżący oznajmił, że realizowanie tego zadania własnego Gminy zostało mu (jako Operatorowi) przez Gminę (oznaczoną jako Organizator) powierzone na podstawie umowy z dnia [...]r. (dalej: "Umowa"). Zaznaczył jednocześnie, że choć ujemny wynik finansowy tej działalności był dotychczas pokrywany w drodze dopłat Gminy, to w przyszłości będzie finansowany z rekompensaty przekazywanej przez Gminę w trybie art. 50 ust. 1 pkt 2 lit. c) ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t. j. - Dz. U. z 2017 r., poz. 2136), następnie powoływanej w skrócie: u.p.t.z.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00