Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2023-08-08

Jak refakturować opłaty administracyjne dla czynnego podatnika VAT wynajmującego lokal, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza i czy w takim przypadku ma zastosowanie podatek VAT

PROBLEM

Czynny podatnik VAT (osoba fizyczna) wynajmuje lokal mieszkalny, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza. Otrzymuje on opłaty administracyjne od wspólnoty mieszkaniowej bez opodatkowania VAT. W umowie najmu jest zapis, że najemca ponosi dodatkowo opłaty administracyjne. W jaki sposób należy refakturować opłaty administracyjne na najemcę, czy powinna to być faktura, czy nota księgowa? Czy w tym przypadku ma zastosowanie podatek VAT i jaka byłaby właściwa stawka?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00