Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 17 lipca 2019 r., sygn. I SA/Gd 623/19

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Romała, Sędziowie Sędzia NSA Elżbieta Rischka (spr.), Sędzia WSA Irena Wesołowska, Protokolant Asystent Sędziego Krzysztof Pobojewski, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 17 lipca 2019 r. sprawy ze skargi A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 8 stycznia 2019 r. sygn. akt [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2012 r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącej kwotę 6900 (sześć tysięcy dziewięćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:

Pismem z dnia 23 grudnia 2016 r. A Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w T (dalej: "Spółka", "skarżąca") wystąpiła do Burmistrza (dalej: "Burmistrz", "organ pierwszej instancji") z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2011-2016.

W uzasadnieniu wskazano, że przeprowadzona przez Spółkę kompleksowa inwentaryzacja obiektów podlegających opodatkowaniu wykazała różnice pomiędzy stanem faktycznym a deklarowanymi podstawami opodatkowania podatkiem od nieruchomości. Podano, że w deklaracjach za lata 2011-2016 Spółka wykazywała do opodatkowania wg maksymalnej stawki grunty o powierzchni 70.315 m2 sklasyfikowane jako lasy, które nie są i nie były w tym okresie zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej. Wyjaśniono również, że w latach 2011-2016 Spółka wykazywała do opodatkowania budynek kręgielni wg najwyższej stawki, tj. dla budynków związanych

z prowadzeniem działalności gospodarczej, podczas gdy budynek ten znajduje się w złym stanie technicznym (brak mediów, dziury w dachu i ścianach, co nie pozwala na funkcjonalne wykorzystanie obiektu i umożliwia dostanie się do wnętrza szkodliwych czynników zewnętrznych). Ponadto Spółka podniosła, że w okresie od 2011 r. do lipca 2016 r. wykazywała do opodatkowania jako budowle 125 kempingów, które nie powinny podlegać opodatkowaniu, gdyż stanowią tymczasowe obiekty budowlane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00