Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 13 czerwca 2019 r., sygn. II SA/Sz 363/19

Drogi publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Arkadiusz Windak Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder, Sędzia NSA Stefan Kłosowski (spr.) Protokolant starszy inspektor sądowy Aneta Ciesielska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 13 czerwca 2019 r. sprawy ze skargi J. B. na akt Starosty z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia stałej zmiany organizacji ruchu I. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu, II. zasądza od Starosty na rzecz skarżącego J. B. kwotę [...]([...] złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

J. B. (dalej jako: "skarżący") pismem z dnia 16 lutego 2018 r. (nadanym w urzędzie pocztowym w dniu 22 lutego 2018 r., wpływ do Starostwa Powiatowego w W. 26 luty 2018 r.), złożył skargę na czynności Starosty, o charakterze organizacyjno- technicznym, ustanawiające nowe zasady organizacji ruchu na drodze powiatowej nr [...] na odcinku C. - Z. poprzez wprowadzenie z dniem 8 lutego 2018 r. ograniczenia ruchu pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 16 ton. Skutkiem tej czynności na drodze stanowiącej jedyny dojazd do jego gospodarstwa rolnego oraz zakładu suszarni i magazynu rolnego został postawiony znak B-18, wykluczający możliwość wykonywania transportu drogowego związanego z prowadzoną przez skarżącego działalnością produkcji rolnej.

Zaskarżonym czynnościom Starosty, jako organu zarządzającego ruchem na drodze powiatowej nr [...] zarzucił naruszenie:

- § 8 ust. 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem poprzez niezgodność wprowadzonej zmiany organizacji ruchu z założeniami polityki transportowej oraz potrzebami społeczności lokalnej,

- § 8 ust. 6 pkt 2 ww. rozporządzenia poprzez nieefektywność wprowadzonej zmiany organizacji ruchu,

- § 7 ust. 2 pkt 2 ww. rozporządzenia poprzez niezasięgnięcie opinii Komendanta Powiatowego Policji w W. o planowanej zmianie organizacji ruchu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00