Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 kwietnia 2019 r., sygn. III SA/Wa 1615/18
Interpretacje podatkowe; Podatek dochodowy od osób fizycznych
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Maciej Kurasz, Sędziowie sędzia del. SO Agnieszka Baran (sprawozdawca), sędzia WSA Jacek Kaute, Protokolant referent Anna Barska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 kwietnia 2019 r. sprawy ze skargi F. Sp. z o.o. z siedzibą w G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 11 kwietnia 2018 r. nr 0114-KDIP3-2.4011.55.2018.2.MG w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz F. Sp. z o.o. z siedzibą w G. kwotę 200 zł (słownie: dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
F. sp. z o.o. (dalej: skarżąca albo spółka) 26 stycznia 2018 r. złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją akcji promocyjnych.
We wniosku przedstawiła następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Skarżąca wskazała, że w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się produkcja i dystrybucja napojów bezalkoholowych, takich jak napoje gazowane, soki owocowe, napoje owocowe i inne. W celu promocji i reklamy strony oraz jej produktów organizowane są różnego rodzaju akcje promocyjne (dalej: "akcje promocyjne") skierowane do konsumentów będących docelową grupą odbiorców tych produktów. Wśród akcji promocyjnych znajdują się akcje, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 200 z późn. zm., dalej: "u.p.d.o.f."), w tym konkursy, sprzedaż premiowa, loterie promocyjne, a także inne akcje promocyjne z nagrodami, które kwalifikowane są jako przychód z innych źródeł u otrzymujących je podatników. Organizacja akcji promocyjnych odbywa się często przy udziale podmiotów trzecich (dalej: "Podmioty Trzecie") - głównie agencji reklamowych, a czasem sprzedawców detalicznych, w następujących trzech stanach faktycznych: