Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 stycznia 2020 r., sygn. III SA/Wa 1206/19
Interpretacje podatkowe; Podatek dochodowy od osób fizycznych
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Matylda Arnold - Rogiewicz, sędzia del. SO Agnieszka Baran (sprawozdawca), Protokolant referent Magdalena Frąckiewicz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi F. N. [...] sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 26 marca 2019 r. nr 0114-KDIP3-2.4011.107.2019.1.AK w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidulaną w zaskarżonej części; 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz F. N. [...] sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
F. Sp. o.o. z siedzibą w W. ("skarżąca", "spółka") zwróciła się do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej ("Dyrektor KIS", "organ interpretacyjny") o wydanie interpretacji indywidualnej w trybie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.; dalej też "op"), dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu przekazywanych nagród w konkursach.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i prawny:
Spółka jest podmiotem należącym do międzynarodowego koncernu medialnego - G . W ramach prowadzonej działalności świadczy usługi mające na celu promocję na terenie Polski kanałów telewizyjnych, których dystrybutorami są inne podmioty należące do G. W ramach świadczonych usług, spółka podejmuje działania promocyjne, reklamowe i marketingowe skierowane do określonych grup odbiorców. Jedną z form prowadzonych działań marketingowych jest organizowanie konkursów, których głównym celem jest promocja kanałów telewizyjnych dystrybuowanych przez inne podmioty w ramach G. Konkursy mogą polegać na wykonaniu pracy plastycznej, odpowiedzi na pytania konkursowe, opracowaniu tekstu dotyczącego przedmiotu konkursu itp. We wniosku spółka wskazała, że konkursy mogą być zorganizowane przez jej dział marketingu lub przez podmioty zewnętrzne zajmujące się profesjonalnie świadczeniem usług marketingowych i promocyjnych. Skarżąca zaznaczyła, że przedmiotowy wniosek dotyczy przypadków, gdy organizacja konkursów zlecana jest agencjom. Agencje zajmują się kompleksową organizacją konkursów (np. sporządzają regulamin, zajmują się rozpowszechnianiem informacji o konkursie, wyłonieniem laureatów, rozpatrują ewentualne reklamacje, zajmują się obsługą konkursu itp.). W zależności od rodzaju umowy zawartej przez spółkę z agencją, możliwe są następujące modele współpracy w zakresie wydania nagród w konkursie: