Jak rozliczyć podatkowo wycieczkę będącą nagrodą dla klienta
PYTANIE:
Spółka w ramach współpracy z klientami posiada dwa programy zachęcające do zakupów. Adresatami programów są zarówno odbiorcy detaliczni jak i podmioty gospodarcze. 1. Pierwszy program, w którym nagroda jest wycieczka - uzależniony jest od zrealizowanych zakupów (naliczane są punkty za każdy zakup), po zdobyciu określonej liczby punktów przysługuje wycieczka. Pod program premiowy jest regulamin, który podpisują klienci. Nie ma możliwości innej nagrody, niż wskazana w programie (nie ma zamiennika) 2. Drugi program - Retrorabat (są podpisane umowy z klientami) - za zrealizowanie zakupów w danym roku przysługuje klientom rabat przyznawany w postaci: - gotówkowej - faktura korekta rabatowa - towarowej - faktura sprzedaży za 1 zł. Klient może przystąpić tylko jednego z tych programów. W przypadku drugiego programu Spółka chciałaby również móc przyznawać jako rabat za zrealizowany obrót wycieczkę. Czy wobec powyższego wystarczającym będzie aneks do umowy Retrorabat, który pozwoli na wręczenie wycieczki klientowi (a nie faktury korekty lub sprzedaży za 1 zł). Jeżeli istniałaby taka możliwość to, czy wiąże się z dodatkowym obciążeniem klienta/Spółki? Jakie rodzi skutki na gruncie PIT/CIT/VAT.