Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 marca 2019 r., sygn. III SA/Wa 1117/18

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Beata Sobocha, Sędziowie sędzia WSA Matylda Arnold-Rogiewicz (sprawozdawca), sędzia del. SO Agnieszka Baran, Protokolant starszy referent Paweł Smulski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 marca 2019 r. sprawy ze skargi F. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] lutego 2018 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za poszczególne okresy rozliczeniowe 2013 r. oddala skargę

Uzasadnienie

1. Na podstawie przedłożonych akt sprawy Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oceniał następujący stan faktyczny: przeprowadzona w okresie od 24 lutego 2016 r. do 4 marca 2016 r. kontrola podatkowa, której przedmiotem było ustalenie prawidłowości rozliczania się z podatku od nieruchomości za lata 2013-2016 za nieruchomość będącą w posiadaniu F. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej: "Skarżąca, "Spółka", "Podatnik") wykazała, że podatnik w 2013 roku nieprawidłowo deklarował powierzchnię gruntu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej. W związku z niezłożeniem przez Podatnika korekty deklaracji podatkowej na podatek od nieruchomości za 2013 r. organ podatkowy przeprowadził postępowanie w celu określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za 2013 r. Akta sprawy kontroli podatkowej wraz z protokołem kontroli zostały włączone do akt sprawy postępowania podatkowego. Przeprowadzone postępowanie podatkowe potwierdziło, że Strona była od dnia 1 lipca 2013 r., zgodnie z aktem notarialnym Rep. A numer [...] z dnia 18 czerwca 2013 r., dzierżawcą nieruchomości gruntowej położonej przy ul. [...] w L., stanowiącej działkę gruntu oznaczoną nr [...] z obrębu [...], o pow. 1,6167 ha. Właścicielem ww. nieruchomości jest Gmina Miejska L. Powierzchnia gruntu działki zgodnie z zapisem w ewidencji gruntów i budynków prowadzonej przez Starostę L. dla Miasta L., wynosi 16.167,00 m2. Przedmiotowy grunt w części stanowi użytek leśny (LsVI) - 9.295,00 m2, a w części tereny rekreacyjno-wypoczynkowe (Bz) -6.872,00 m2. Podczas czynności kontrolnych ustalono, że pismem z 23 lipca 2013 r. Prezydent Miasta L. (dalej: "Prezydent" lub "organ pierwszej instancji") wyraził zgodę na pomniejszenie terenu działki będącej przedmiotem dzierżawy o powierzchnię 573,00 m2 z przeznaczeniem na drogę dojazdową do działki nr ewid. [...] z obrębu [...], której przebieg zaznaczony został na projekcie zagospodarowania terenu objętego dzierżawą. Decyzją z dnia [...] września 2013 r. Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w W. wyraził Spółce zgodę na wyłączenie z produkcji 0,4671 ha gruntów leśnych o łącznej powierzchni 0,9295 ha, wchodzących w skład działki ewid. oznaczonej nr [...] z obrębu [...] położonej w L., z przeznaczeniem pod budowę hali sportowej oraz zespołu kortów tenisowych - szkoła squash'a i tenisa wraz z niezbędną infrastrukturą. Z uwagi na wyłączenie z produkcji leśnej 0,4671 ha gruntów leśnych organ podatkowy wskazał, że w okresie VIII-IX 2013 roku opodatkowaniu podlega powierzchnia gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - 6.872,00 m2, zaś w okresie X-XII 2013 roku opodatkowaniu podlega powierzchnia gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - 11.543,00 m2.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00