Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 listopada 2018 r., sygn. VII SA/Wa 470/18
Budowlane prawo
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Nawrot, , Sędzia WSA Wojciech Sawczuk (spr.), Sędzia WSA Krystyna Tomaszewska, Protokolant spec. Joanna Piątek-Macugowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 listopada 2018 r. sprawy ze skargi Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] grudnia 2017 r. znak [...] w przedmiocie nakazu usunięcia nieprawidłowości stanu technicznego wiaduktu drogowego oddala skargę
Uzasadnienie
I.
[...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego dnia 23 czerwca 2017 r. przeprowadził czynności kontrolne wiaduktu drogowego w km 119+569 drogi krajowej nr [...] w [...], w związku ze zdarzeniem z dnia 22 czerwca 2017 r., tj. odspojeniem się fragmentu otuliny betonowej wiaduktu i jej upadkiem na zaparkowany poniżej samochód.
Postanowieniem z dnia [...] lipca 2017 r., nr [...] wydanym na podstawie art. 81c ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ze zm., aktualny tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm. - dalej jako P.b.) zobowiązano Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do przedłożenia opinii technicznej dotyczącej stanu tego wiaduktu.
Zobowiązany przedłożył stosowne opracowanie, z którego wniosków końcowych wynika konieczność niezwłocznego zamontowania na spodzie przęseł F4-F5 siatki zabezpieczającej przed upadkiem skorodowanego betonu na tabor kolejowy. Zalecenie to zdaniem [...] WINB wskazuje na wystąpienie zagrożenia, o którym mowa w art. 66 ust. 1 pkt 1 P.b.
W związku z dokonanymi ustaleniami, decyzją z dnia [...] października 2017 r., nr [...],[...] WINB działając na podstawie art. 66 ust. 1 pkt 1 P.b. nakazał Dyrektorowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad działającemu za pośrednictwem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w [...] usunięcie nieprawidłowości stanu technicznego wiaduktu drogowego w km 119+569 drogi krajowej nr [...], nad ulicą [...], ciągiem pieszo-rowerowym, al. [...], linią kolejową nr [...] i linią kolejową nr [...] relacji [...] oraz ulicą [...] w [...], mogących zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi oraz bezpieczeństwu mienia, poprzez montaż na spodzie przęseł F4-F5 siatki zabezpieczającej przed upadkiem skorodowanego betonu na tabor kolejowy poruszający się po liniach kolejowych znajdujących się pod przedmiotowym wiaduktem (oznaczenie przęseł zgodnie z ekspertyzą techniczną wiaduktu drogowego w km 119+569 drogi krajowej nr [...] nad linią kolejową i ulicami miejskimi w [...], opracowaną przez mgr inż. [...] we wrześniu 2017 r.). Obowiązek miał zostać wykonany nie później niż do dnia 17 listopada 2017 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right