Orzeczenie
Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 11 kwietnia 2018 r., sygn. I SA/Gd 159/18
Zwolnienie zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f. ma zastosowanie tylko i wyłącznie do tych nagród, które zostały wydane nabywającemu (klientowi) w związku z dokonaną na jego rzecz sprzedażą towarów i usług. Przedmiotowym zwolnieniem nie mogą zatem zostać objęte nagrody wydawane osobom, które miały jakikolwiek pośredni związek z tą sprzedażą, np. pracownikom podmiotu sprzedającego, czy pracownikom podmiotu nabywającego dany towar lub daną usługę.
Teza od Redakcji
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Wojtynowska (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Elżbieta Rischka, Sędzia NSA Małgorzata Tomaszewska, Protokolant Starszy Sekretarz sądowy Agnieszka Rupińska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 28 marca 2018 r. sprawy ze skargi "A" S.A. z siedzibą S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 5 grudnia 2017 r., nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę.
Uzasadnienie
Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:
Pismem z dnia 3 października 2017 r. "A" S.A. z siedzibą w S. wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem osobom niebędącym klientami firmy w ramach akcji promocyjnych nagród o wartości nieprzekraczającej 760 zł.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawczyni jest spółką dystrybucyjną, należącą do grupy kapitałowej "A" (Grupa). Spółka prowadzi działalność w zakresie dystrybucji żywności mrożonej w Polsce, w tym dostaw towarów nabywanych uprzednio u dostawców/producentów niezależnych, jak i dostawców/producentów organizacyjnie należących do Grupy.
W toku prowadzonej działalności wnioskodawczyni organizuje różnego rodzaju akcje wsparcia sprzedaży skierowane do osób fizycznych mających realny wpływ na decyzje zakupowe klientów spółki. Co do zasady, klientami nabywającymi towary dystrybuowane przez spółkę są sklepy, hurtownie, hotele i restauracje. Zazwyczaj osobami mającymi realny wpływ na decyzje zakupowe danego klienta są kierownicy sklepów/hurtowni bądź osoby na stanowiskach kupców, menedżerowie hoteli lub restauracji oraz kucharze. Z tego względu spółka organizuje akcje promocyjne, w których wydaje tym osobom nagrody w zamian za obrót zrealizowany przez danego klienta lub zakup przez danego klienta określonego typu towarów. Zatem w ramach akcji promocyjnych nagrody otrzymują osoby fizyczne niebędące klientami spółki, mające jednak znaczący wpływ na zakupy dokonywane przez klientów. Przedmiotowy wniosek dotyczy więc sytuacji, gdy nagrody wydawane są przez spółkę osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right